Måste skriva av mig lite.....
Beställde min första mac (ibook) för ett par veckor sedan. leveransen gick slött, som för de flesta just nu verkar det som. Men det jag har blivigt mest uppretad av är tnt, som ska leverera paketet till mig här i sverige....
Efter att jag pratat med tnt i telefon får jag reda på att paketet skall levereras till mig mellan kl 14 och 16 på onsdagen. Slopar ett par viktiga lektioner(student) för att kunna ta emot leveransen.. Sitter hemma och väntar och glädjs av att kunne skriva kart ett program i labview på kort tid med hjälp av den nya datorn(den gamla går det riktigt slött på)... men ingetpaket...
Ringer tnt som säger att jag inte var hemma då dom försökte leverera paketet kl 13:40! och säger att det skall levereras på torsdagen(idag) istället, nån gång mellan 14 och 16. Helt uppjagad och ett dörrhandtag samt en hårddisk(som råkade ligga på bordet) traschad senare skriver jag klart programmet som tar herkuliskt lång tid pga slö dator samt uppretad Egrom....
Idag fick jag skippa en föreläsning för att kunna var hemma för att kunna ta emot paketet.... kl blir 16 och inger paket..... Ringer tnt o frågar vad i hel*ete som försigår. får svare "det har visst blivigt någon miss, dröj klar lite". Väntar ett tag och hon säger att hon fixar en extraleverans åt mig som ska komma mellan 17:30 och 19:30 idag.... aja, det får väl gå då tänker jag.... Väntar.. Klockan blir 18:30, inget paket.....
Ringer tnt igen... som tycker "men det är ju posten som kör ut paketen åt oss, ring dom istället"!
Jätteglad som jag är ringer jag posten och råkar(omedvetet) skälla lite på tanten som blir lite sur. Men hon säger i.... "PLING PLING!" Nu i skrivandes stund ringde det på dörren och en gubbe stod där med paketet!
Fan, man kan ta mig sat*n bli cp för mindre!
men nu till att packa upp skiten!
god jul!