Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förba**ade k*k tnt!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-02 19:02

Måste skriva av mig lite.....
Beställde min första mac (ibook) för ett par veckor sedan. leveransen gick slött, som för de flesta just nu verkar det som. Men det jag har blivigt mest uppretad av är tnt, som ska leverera paketet till mig här i sverige....

Efter att jag pratat med tnt i telefon får jag reda på att paketet skall levereras till mig mellan kl 14 och 16 på onsdagen. Slopar ett par viktiga lektioner(student) för att kunna ta emot leveransen.. Sitter hemma och väntar och glädjs av att kunne skriva kart ett program i labview på kort tid med hjälp av den nya datorn(den gamla går det riktigt slött på)... men ingetpaket...
Ringer tnt som säger att jag inte var hemma då dom försökte leverera paketet kl 13:40! och säger att det skall levereras på torsdagen(idag) istället, nån gång mellan 14 och 16. Helt uppjagad och ett dörrhandtag samt en hårddisk(som råkade ligga på bordet) traschad senare skriver jag klart programmet som tar herkuliskt lång tid pga slö dator samt uppretad Egrom....

Idag fick jag skippa en föreläsning för att kunna var hemma för att kunna ta emot paketet.... kl blir 16 och inger paket..... Ringer tnt o frågar vad i hel*ete som försigår. får svare "det har visst blivigt någon miss, dröj klar lite". Väntar ett tag och hon säger att hon fixar en extraleverans åt mig som ska komma mellan 17:30 och 19:30 idag.... aja, det får väl gå då tänker jag.... Väntar.. Klockan blir 18:30, inget paket.....
Ringer tnt igen... som tycker "men det är ju posten som kör ut paketen åt oss, ring dom istället"!

Jätteglad som jag är ringer jag posten och råkar(omedvetet) skälla lite på tanten som blir lite sur. Men hon säger i.... "PLING PLING!" Nu i skrivandes stund ringde det på dörren och en gubbe stod där med paketet!

Fan, man kan ta mig sat*n bli cp för mindre!

men nu till att packa upp skiten!

god jul!

Senast redigerat 2004-12-03 02:09

Taskigt.....samma händer mig nu...skulle få paketet idag...men mina föräldrar var inte hemma och kunde inte ta imot det..ingen lapp el telefon samtal att de kommer, men jag vet att jag får det imorron, hoppas jag efter läst detta.

Slutet gott allting gott

Självg så slarvade TNT bort mitt paket i luxemburg... :/ fick det en vecka senare

--
Daniel

• Medlem
  • 2004-12-02 19:26

Riktigt illa tyker jag...... men men... nu ska jag försöka lugna ner mig ha lite kuel!
ska nog tom fira med lite tacos idag

lycka till med din pryl robkar928!

• Oregistrerad
  • 2004-12-02 19:34
Ursprungligen av Egrom:

men nu till att packa upp skiten!

Det brukar vara lite exra
Ibland undrar man om inte en snygg kartong med väl packade delar är värt några hundra

(…bara den där videon om iSight:en och hur man skulle uppleva förpackningen… )

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-12-02 19:44

Kolla alltid ditt tracking number så kan du själv se var ditt paket finns på väg till dig...

Om jag inte automatiskt får ett vid beställingar i från utlandet så brukar jag kontakta leverantören och fråga. (har jätte strul själv med utlänska DPD men DHL funkar och det är samma som hanterar paketen i Sverige - Posten...)

• Medlem
  • 2004-12-02 20:05

Jo, jag kollade trackern hela tiden, både apples och tnts..

hur som helst så skriver jag detta inlägg med den nya maskinen

den känns hittills ruskigt skön!

Skulle komma igår ju, ne, skickade tillbaka till Örebro, oki tänkte jag, kommer imorron. HOPPAS jag, eftersom de skickade vidare packetet till någon euro hub, och jag tror det är i Belgium, det står BE i apple stors status. Tänkte jag, oki ringer kundtjänst, 24H service. Kom till danmarks kundtjänst, efter lite tankte arbete och dålig service fick jag reda på att svenska kundtjänsten öppnar 7.00, oki ringer 7.05, sitter i kö och är tvungen att lägga på för jag måste till skolan. OOOOOOOO, varför skicka det så långt, inte lämna lapp el ringa, ooooooo , behövde utrycka mig lite, men jag hoppas att jag får det idag, annars på måndag.

ville bara skiva att jag har fått grejorna nu och skriver på den..en skön känsla. Ha det bra alla Mac users

Grattis

1
Bevaka tråden