Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Baklänges fråga, Mail från mac TILL PC

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-12-11 19:53

Som gammal mac användare under många år och även fortsättningsvis professionellt så har jag nu fått en hygglig PC att ha hemma istället för mn gamla iMc 350 MHz.

Visst saknar jag både det ena o det andra från OS9 och X i XP men visst det funkar hittils (3 veckor).
MEN jag har massor av email mm som jag har i macen som jag vill få över til den nya PCn.
Finns här någon vänlig själ som vet om det går? Programmet i Macen är Entourage och Outlook 2003 i PCn.
hur vad gör man och är det öht möjligt?

Nästa gång hoppas jag att det kan bli en ny mac istället, då får jag lov att lära mig att göra tvärt om

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-12-12 00:10

Skicka epost till dig själv?

1) teckna ett mac.se konto
2) kör mail med IMAP mot ditt nya konto
3) kör din pc-mailklient med IMAP mot ditt nya konto

I Entourage markerar du den/de mappar du vill exportera och drar ut till skrivbordet. Då skapas en mbox-fil som du bör kunna importera utan problem i Outlook. Du bör sen kunna göra samma sak med kontakter, kalendrar etc.

• Medlem
  • 2004-12-12 21:59
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

I Entourage markerar du den/de mappar du vill exportera och drar ut till skrivbordet. Då skapas en mbox-fil som du bör kunna importera utan problem i Outlook. Du bör sen kunna göra samma sak med kontakter, kalendrar etc.

Bra svar, dessvärre funkar inte det...
De jäkla MS programmen importerar inte enstaka filer bra utan vill helst importera direkt från program i den egna datorn. I värsta fall får jag starta en mailserver med imap och lägga upp alla filerna i på iMacen och sedan tanka ned dem...
mbox är ju ett format som tydligen ofta används i just unix mailservrar.

får forska lite i det. Nåja ännu så länge så har jag ju macen precis brevid PCn så det är ingen ögonblicklig fara på taket, men sonen vill ha den i sitt rum för att kunna spela på nätet o pettson o findus

Men du stödjer 99mac om du köper ett mac.se-konto

• Oregistrerad
  • 2004-12-28 17:43

Har du hittat någon lösning på ditt problem? Att få över mbox filerna till outlook... Jag sitter i samma situation och blir snart tokig

Det var som fasen, det trodde jag skulle gå, då blir det väl att gå omvägen via ett program som kan hantera mbox-filer, typ Eudora eller Netscape och som Outlook sen kan importera.

1
Bevaka tråden