Har en gammal burk som står i källaren och leker musikserver,den kör os 9 (om det är 9.1 eller 9.2 är jag osäker på men jag tror att den kör 9.2.2 installerat med hjälp av XPostFacto). Det funkar alldelles utmärkt, så länge man inte vill lägga dit långa filnamn, mkt frustrerande att behöva först lägga musiken lokalt på datorn i huset, döpa om alla filer och sedan kopiera ner dem. Transmit klagar högt och bestämt om man försöker ladda direkt till källaren.
Finns det nått sätt att komma runt detta? Har egentligen ingenting emot att skära bort delar av filnamnen, mer än att mp3 taggen inte får försvinna, det mesta är ju ändå id3 taggat...
Har inte hittat några smidiga lösningar, än...
hade gärna kört linux på den, men det fick jag aldrig att funka med alla externa diskar och alla konstiga scsi kedjor (fyra stycken om jag inte missminner mig, en intern med fyra diskar, varav en är trasig men den startar inte om man tar ur den.. en scsi2 med en hyffsat stor extern disk, en vanlig scsi extern med två diskar och en cd spelare, å sen sitter det ytterliggare en kedja på scsi2 kortet, en intern scsi där jag undrar om inte startdisken ligger), inte undra på att jag fick mecka ett tag för att få den att boota, och hitta alla skivor.. :rolleyes: Så linux går tyvärr bort, det största problemet var att den inte kunde hitta scsi kortet då...
Kan man hitta på nått smidigt som kortar ner filnamnen då de skickas ner?