Du ska inte länka till firmware som inte stöds av tillverkaren eller Apple utan en ordentlig beskrivning eller varning för vad som händer om det är fel eller om man gör fel! Din read-me file går inte att öppna och flashen säger inte vilken modell som gäller eller hur man går till väga.
Klart man kan flasha en spelare i OS X, ingen har sagt annorlunda, men Pioneers firmware är gjord för OS 9 (This firmware updater is supported under a G4 Macintosh with native OS 9.2.2 Note: This firmware updater will not work in classic mode from within OS X. Other Macintosh systems (hardware and OS) are not guaranteed at this time. ). Och som sagt ska man ändra firmware ska man veta vad man gör utan risk att förstöra spelaren/brännaren!
Fö tror jag det handlar om just DVD- och DVD+ som du är inne på. Även om Pioneerbrännarna stödjer båda formaten kan det skilja i brännarhastighet mellan dem.
Edit: Nu ser jag vad som står i read-me filen. Var hittade du den och vad gör den? Saker jag definitivt skulle vilja veta innan jag kör en flash.