Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MWSF: iPod Shuffle

Tråden skapades och har fått 200 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Christian Åhs:

Skojar du. Jag har väntat på (1 Gb) sedan någon timma efter Steve J. gick av scenen. Verkar som de inte kommit till Sverige än.

Vad har du för orderstatus?

Ursprungligen av Pär:

Märker nu att man nog skulle köpt två 512:or och inte en 1G

Hehe, denna köpte jag egentligen för att ge min mamma i present på födelsedagen i februari, tänkte ladda den med alla hennes favoriter och så, men den hamnar i mina händer istället, en ny 512 kommer till henne om nån vecka.

Intryck från kompisar etc som inte är macmänniskor: Snygg, cool, liten, bara 900kr för hela 512mb? Jag måste också ha en.

Isnt life beautiful

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-20 16:40
  • Oregistrerad
  • 2005-01-20 19:52

1G skall väl börja röra sig i "orderstatus" nu efter vad jag såg i någon RSS…

Vår tid kommer oxå

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-01-22 17:59

22/01/2005 Shipped

POD SHUFFLE 1G-SWE
Carrier : TNT Nederland B.V.

Ursprungligen av maccis:

22/01/2005 Shipped

POD SHUFFLE 1G-SWE
Carrier : TNT Nederland B.V.

när beställde nu?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-01-22 18:44
Ursprungligen av blodsugare:

när beställde nu?

11:e jan

någon som betällt 18/01/2005 och fått den skickad, före eller innan datumet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-22 19:37

Jag beställde den 12 och min 1GB är också skickad.

Använda utan iTunes?

Köper en iPod shufle direkt om jag kan använda den utan iTunes i Windows då jag tänkte flytta filer fram och tillbaks via jobbet med denna samtidigt som jag kan använda den som musikmaskin. Någon som vet hur det funkar? Vanliga USB-spelare dyker ju upp som en mass-storage-drive (eller vad det nu kallas) och sen är det bara drag-och-släpp som gäller... vet någon om detta funkar?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-23 21:43
Ursprungligen av robin.z:

Köper en iPod shufle direkt om jag kan använda den utan iTunes i Windows då jag tänkte flytta filer fram och tillbaks via jobbet med denna samtidigt som jag kan använda den som musikmaskin. Någon som vet hur det funkar? Vanliga USB-spelare dyker ju upp som en mass-storage-drive (eller vad det nu kallas) och sen är det bara drag-och-släpp som gäller... vet någon om detta funkar?

Skulle tro den är som andra iPod :
Vill man inte använda iTunes så får man antingen leta reda på något annat program (finns ) eller kopiera till dedär kryptiskt döpta dolda Fxx-mapparna och editera XML-filen (var det väl, någon db-fil var det i vart fall).
Men har man en obskyr aversion mot iTunes av en eller annan perverterad orsak så är alternativa program att föredra…

Den funkar precis som ett USB-minne för att flytta filer. D.v.s. den dyker upp som en lagringsenhet i Windows. Du kan dock inte lyssna på låtar som du kopierar över på detta viset. För att lyssna på låtar på iPod shuffle (och andra iPods) så måste de kopieras över med iTunes (eller andra program som Pär nämner).

Jo men frågan är om icke officiella program som Ephpod, vilket jag kör med till min 5 GB, funkar med iPod Shuffle än? Tack för era svar iaf, bekräftat nu att jag inte kan släppa mp3:or på den för att spela dem. Något som AppleStores dryga säljare inte kunde tala...

Ursprungligen av capojava:

För att lyssna på låtar på iPod shuffle (och andra iPods) så måste de kopieras över med iTunes (eller andra program som Pär nämner).

Hur kommer man förbi det?
Dvs om man inte vill använda program utan dra och släppa sina mp3-låtar till den istället?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 00:07

kan man kommunicera så pass bra mellan itunes o shuffle så att om man ändrar equaliser i itunes ändras det i shuffle?

Ursprungligen av michaelthompson:

kan man kommunicera så pass bra mellan itunes o shuffle så att om man ändrar equaliser i itunes ändras det i shuffle?

Ja. Alla MP3/AAC-spelare (både fysiska och program) som korrekt kan läsa ID3-taggar version 2 eller senare klarar det. Men observera att man måste ställa in Equalizern för själva låten, inte för programmet.

vet ej leverpastej men för övrigt ska min flickvän få köpa en när hon besöker usa på sportlovet. Det är inte det att jag tjänar massa pengar, men rabatten räcker som motivation/bortförklaring för prylfrenesi.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-25 18:54

Min 1GB har kommit!

Ärligt talat är den ju inte så kul att pilla med. Den är nog roligare att leva med.

Ursprungligen av István:

Min 1GB har kommit!

Ärligt talat är den ju inte så kul att pilla med. Den är nog roligare att leva med.

När beställde du och hur lång tid tog leveransen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-25 20:16
Ursprungligen av Tomas Svedgård:

När beställde du och hur lång tid tog leveransen?

12/1 på förmiddagen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-25 20:37

Fick min 512:a idag...den låg snällt på bordet och väntade när jag kom hem

Beställde den 13/1 och var lovad leverans "senast" den 27/1.

Bevaka tråden