Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utbildning Indesign & Photoshop

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill gärna ha förslag/rekommendationer på personer som kan ordna anpassade utbildningar (hos kunden) i Indesign och Photoshop. Finns ju många att välja på men jag vill gärna höra lite synpukter från er som utnyttjat sådana tjänster. Vet också att det finns personer på forumet som sysslar med sånt här, här får ni chansen att marknadsföra er!
Jag jobbar på ett företag där vi är ca 15 personer som främst jobbar med ovan nämnda program. Vi är intresserade av någon som kan komma till oss och lära oss ("trimma oss") lite mer om programmen, arbetsmetoder, färghantering etc, naturligtvis anpassat till vår arbetssituation. Förslagsvis en endagsutbildning eller kanske 2 dagar uppdelat på två grupper. Skicka gärna privat meddelande om ni inte vill svara i forumet.

Roligt att ni ska satsa på vidareutbildning!

Det finns som sagt flera av oss som arbetar med utbildning och konsultation i InDesign. Men med många års utbildningsvana vill jag vara ganska tydlig med att de önskemålen du har är praktiskt taget omöjliga att täcka in på en dag, oavsett er och utbildarens skicklighet - det är helt enkelt för stora områden att täcka in under en dag.

Visst hinner man med en tips- och tricksgenomgång, men en dag är ungefär vad det tar att ggöra en djupdykning i en eller ett par områden av programmet. Enbart grunderna i färghantering tar cirka en heldag i anspråk om man ska hinna göra något vettigt. Är ni 15 personer som ska ha utbildning så är det också lämpligt att dela upp er i två, eller ännu hellre tre, grupper. Det är förstås en kostnadsfråga, men det är som man säger: Köp kvalitet så gråter ni bara en gång.

Välkommen att slå en signal 08-444 06 08 om du vill diskutera era önskemål och målsättning med utbildningen så kan jag ge en fingervisning om vad som krävs för att nå dit, eller såklart en offert.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-13 12:42

Som Richard säger så krävs det mer än bara en dag. För att ni ska känna att ni får ut något av utbildningen så krävs det tre dagar. Bara att gå igenom alla paletter och menyer på ett instruktivt sätt tar en dag.

Jag kan också lämna en offert om du är intresserad.

Janne

Janne Suhr
Color Consult AB

Och nu har du konkurrens också, kan det bli bättre men vem skulle kunna tro att det var via mitt tips som Janne kom hit

Din Judas där

Å för att öka på konkurrensen lite till: http://www.academedia.se

(före detta Macmeckarna)

1
Bevaka tråden