Jag installarade det lilla minnesprogrammet och lekte runt med lite olika program (iPhoto, iTunes, Safari, Mail, MacOS Classic, och lite annat).
Själva öppnandet av programmen gav inget utslag i programmet, utan det var först när man började surfa mer och öppna fler fönster i Safari, scrolla igenom några bilder i iPhoto, som minnet gick ner.
Efter 119 minuter sade programmet att jag behöver minst 6 Mb mer och 1479 pageouts. Inget utslag på själva "hastighetsmätaren" dock. Har nu 512 Mb. Så det är kanske på gränsen att ha 512 Mb med de apps jag har arbetat med. 768 kanske skulle räcka och bli över då?
När det gäller snabbhet så har det ju inte bara att göra med hur minnet används utan hur det är inplementerat. Har för mig att jag läste någonstans att kommande Safari skulle vara mkt snabbare med avseende på Java (?)
PS. När jag senare öppnade Garageband (Safari, Mail, iTunes, Förhandsvisning öppet) med en låt och började spela lite så ökade minnesbehover till minst 39 Mb mer. Så om man vill syssla med GB så motiverar det klart 768 Mb om man ska lita på programmet. DS
T