Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har inte hört ett ljud sen jag ringde i förra veckan (tre ggr). I växeln hänvisar dom till Ann-Sofi Löf, damen som skrev under överföringsbevisen, men hon svarar inte heller. Jag har även bett henne höra av sig till mig men utan resultat. Hur faen skall vi göra?
Jag hoppas att Osmo & Co har förstått att det finns intresse för ett Macavtal.
Det måste ju ha visat sig genom ett antal mail under de senaste veckorna.
Men när man inte får svar via mail eller når fram vi telefon så blir man ju inte vidare positiv.
Kan det vara någon idé att lyfta upp det på näst nivå? Osmos chef?
Fick ett samtal från Eva Kent idag. Det ser inte så ljust ut!!! Det finns tydligen ingen handlare som har avtalet i fråga. Osmo hänvisar även henne till att han undersöker möjligheten att haka på FOI. Nu är jag helt okunnig i dessa avtal men det kan ju inte vara helt ointressant att få sälja ca 150 Macar?!? Så det borde ju ligga i ÅF intresse att fixa ett sådant avtal. Ingen här som vet mer eller ännu hellre är ÅF och fixar ett "stadskontors avtal" lite sjöraskt så att vi kan få byta upp oss;)
Nu har väl snart Dell levererat alla hem-PC till de anställda ( som finns kvar ) inom FM. ( Intressant att höra vad de skall göra med maskinerna, "först skall jag formatera om hårddisken och ändra partionerna....". Ingen plug and play där. )
Det blev ju inget Mac-alternativ den här gången.
Men Statskontoret har ju börjat ny upphandling så är det någon som vet om Apple eller någon annan Mac leverantör har lämnat anbud?
Jaha, så var det dags igen, ett nytt hemköpsavatl för försvarsmakten men inget Macalternativ. Ska det vara så svårt att ordna till det? Jag vill så gärna ha en ny maskin...
Jaha, så var det dags igen, ett nytt hemköpsavatl för försvarsmakten men inget Macalternativ. Ska det vara så svårt att ordna till det? Jag vill så gärna ha en ny maskin...
Nä det är för kass! Beställde lilla datorn med storskärm och skall köpa en MacMini till. PC till frugan Macen till mig, gemensam skärm!
Jag blev positivt förvånad när mamma blev erbjuden en iMac/PowerBook som kommunalanställd inom Orust kommun i höstas. Tyvärr gillar inte pappa nya saker så han ville hålla sig till gamla tråkiga windows.