Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
tackar! ang. bluetooth och airport... bluetooth läste jag att man kan få installerat senare om man vill det. och airport..den kommer vara min enda dator som jag inte flyttar runt verkar inte värt pengarna för att bli av med några sladdar..
och att betala mer än 3000 kr extra för extra minne när jag knappt har råd med resten..då väntar jag hellre på guides att sätta in nytt minne själv. tack för tipset dock!
har beställt en mac mini nu tar dock 3-4 veckor att "bygga" den..
aja, ser fram emot min första mac..nu får jag läsa på lite om operativsystemet för jag har ingen aning!
ni får gärna tillägga nånting i diskussionen fler tips på skärmar eller möss? (heter de möss i plural?)
Så jag vill veta vad det finns för begränsningar i både datorn och operativsystemet för det jag vill göra:
Lyssna på musik, titta på filmer, ladda ner rätt mycket, allmänt internet (rätt många fönster samtidigt, msn osv.).
Åtminstone med en G5 så är möjligheten att köra en drös program samtidigt helt suverän, där har OsX sin styrka, inte på enstaka "uppvisningsmoment", utan i vardagligt bruk.
För tillfället har jag en dator med 2Ghz intel processor och 512 ram, kommer jag känna av någon skillnad i hastighet?
Hmm.. jag är nog rädd att din nya mac kanske kommer att kännas lite äckelseg när du surfar på nätet.
Mina Athlon/Winblows burkar känns mycket snabbare på dylikt än de macar jag kört på slutet.
För tillfället har jag en dator med 2Ghz intel processor och 512 ram, kommer jag känna av någon skillnad i hastighet?
Hmm.. jag är nog rädd att din nya mac kanske kommer att kännas lite äckelseg när du surfar på nätet.
Mina Athlon/Winblows burkar känns mycket snabbare på dylikt än de macar jag kört på slutet.
Kan inte förstå varför folk har problem med hastigheten vid surfning, använder iofs. Opera och nån gång Firefox, aldrig safari.
Problem & problem... efter 5 minuter bryr man sig inte längre! men precis, precis när man byter maskin upplever jag det segt... gäller f.ö även min SGI burk som mest uppför sig som brödsirap på internet
Men frågan var ju om personen skulle skaffa en mini och det tycker jag absolut, jag ska själv ha minst två!
Inbillar mig nämligen att få ha en tyst(???) liten, snygg, osxburk hemma känns 200 gånger skönare än vad alla mina dammsugarpcs snabba internet någonsin fixar.