Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Distiller vill inte spela med....

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-01-21 09:53

När jag ska göra om en PS fil som genererats av InDesign får jag detta fel:

Can't process job because PDFLib failed to initialize.

Hur fixas detta?

Antagligen genom att installa om acrobat.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-22 08:58

Varför inte använda den förträffliga Export funktionen istället.

Ger mycket bättre PDF fil än PSfil>Distiller>PDF vägen, går mycket fortare också!

Janne

-----------------------
Janne Suhr
Color Consult AB
Stockholm
http://www.colorconsult.se
http://www.protouring.se

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-01-22 13:36
Ursprungligen av jannes:

Varför inte använda den förträffliga Export funktionen istället.

Ger mycket bättre PDF fil än PSfil>Distiller>PDF vägen, går mycket fortare också!

Jag går den vägen också ibland, och det är ju liksom inte svar på frågan. Vill ju att grejerna ska funka.
(Förresten tycker jag att en PDF via PS ger bättre resultat, framförallt till offset - men det är ju en annan diskussion som jag helst inte vill att folk håller i den här tråden. Jag försöker bara få hjälp med mitt problem)

Förstår att du vill ha hjälp med problemet, men det vore ändå intressant att höra på vilket sätt du menar att distiller-pdf:er blir bättre. Löste inte ominstallation av Acrobat problemet?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-01-22 14:29
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Förstår att du vill ha hjälp med problemet, men det vore ändå intressant att höra på vilket sätt du menar att distiller-pdf:er blir bättre. Löste inte ominstallation av Acrobat problemet?

Nej, jag vill inte diskutera olika sätt att göra PDF:er i den här tråden eftersom det tar en eller två inlägg tills hela tråden har kantrat och ursprungsfrågan har försvunnit i bakgrunden. Men starta gärna en annan.

Har inte hunnit att installera om, tyvärr. Har inte lugn o ro förrän i början av nästa vecka.

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-01-22 15:29

Orsak till felet = vet ej
Trolig lösning = installera om (som sades innan)

Jag förmodar att du provat att göra omstart av datorn? *funkade för mig tidigare*

• Medlem
  • 2005-01-24 11:07

hittade detta på Adobes Forum under FAQ:

verkar vara Font/ICC profils relaterat!

Error "Can't process job because PDFLib failed to initialize" when distilling PostScript files with Distiller 6.0

Nathan Strong - 09:39pm Feb 16, 2004 Pacific

Q:
When I try to distill my PostScript files into PDF, I get no PDF and the error log reads, "Can't process job because PDFLib failed to initialize." How do I fix this?

A: PDFLib errors are usually a symptom of a font issue. Start by troubleshooting your fonts:

Launch Acrobat Distiller
Click Settings > Font Locations
Remove one font folder from the list and click OK.
Quit and re-open Distiller, then try distilling your PostScript file again.
If the error occurs again, repeat these steps until it distills. The last location removed contains your bad font.

NOTE: To repopulate the font list, open Distiller and click Settings > Font Locations, then remove all the locations. When you click OK, the list will repopulate. Click OK again.

Once you have identified the problem folder, navigate to that folder and trash the AdobeFnt.LST you find there.

If trashing the AdobeFnt.LST file does not resolve the issue, move the fonts in the problem location to a folder on your desktop. Move the fonts back in groups until you identify which font is corrupt.

But what if it is not a font problem? Another source of PDFLib errors is colorspace profiles. It has been found that colorspace profiles with short names (under 3 characters) can induce PDFLib errors. Colorspace profiles can be found in the following folders:

/Library/ColorSync
/Library/Application Support/Adobe/Color
~/Library/ColorSync
~/Library/Application Support/Adobe/Color

Note that the ~/ notation means that the subfolders are relative to your home directory, usually /Users/[your_short_username]/

• Medlem
  • Karlstad
  • 2005-01-24 11:17

ML,

BINGO!!!!!
Tack!
Behövde inte ens felsöka utan stängde helt enkelt av Suitcase.
Perfekt!!!

Danne

• Medlem
  • 2005-01-24 11:24

Fonter fonter, dessa eviga problem med dessa!

skönt att det ordna sig!

Micke

1
Bevaka tråden