Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När levereras din Mac mini

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Beställning

Detta är vad jag har beställt:

• APPLE DVI TO VIDEO ADAPTER KIT-GEN
• BNDL WIRED KEYBOARD & MOUSE-SWE
• APPLE KEYBOARD-SWE
• APPLE MOUSE-GEN
• MAC MINI/512/40G/CMD/S
Mac OS X (int'l English)

Order date 20/1. Est. Ship On or before 17/2. Står fortfarande som open och datumet är det samma...

Den som väntar på nått gott väntar alltid för länge!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-02-18 17:01
Ursprungligen av bogg:

Efter 5-6 dagar med min mini så måste jag säga att jag är oerhört nöjd med den..

Fungerar över förväntan och har nog aldrig varit såhär direkt nöjd med en dator förr.

Inte startat min PC sen i fredags.. (vilket är lite synd då det är en 3000+ Athlon 64)

Jag är otroligt nöjd med min Mac Mini jag med.. Inte startat min PC sen den 7:e då jag fick macen
Trevlig dator verkar du ha annars i alla fall.

Suck, hur otur kan man ha?
Idag, när det stod att den skulle levereras så har dem skjutit upp datumet till den 28:e.
Fy vad förbannad jag blir.
Jag har för fan väntat i en månad, utan så mycket som ett pip från Apple, och nu när jag längtat (och väntat) sålänge, och så många som beställt efter mig fått sin före, så skjuter dem upp datumet igen!?

GAH! Skärpning för tusan!

Ursprungligen av spegelboll:

Suck, hur otur kan man ha?
Idag, när det stod att den skulle levereras så har dem skjutit upp datumet till den 28:e.
Fy vad förbannad jag blir.
Jag har för fan väntat i en månad, utan så mycket som ett pip från Apple, och nu när jag längtat (och väntat) sålänge, och så många som beställt efter mig fått sin före, så skjuter dem upp datumet igen!?

GAH! Skärpning för tusan!

Fick ett liknande mail där dom skrev att min ska skickas den 25:e. Den skulle ha kommit den 17:e... Inget roligt att vänta så här länge

Det är möjligt att det är DVI/Video-adaptern som gör att det drar ut på tiden om in har beställt en sådan. På Applestore.se står det nämligen att leveranstiden är 3-4 veckor för en sådan medan på mac mini är det 2-3 veckor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-21 22:33
Ursprungligen av Mustafva:

Det är möjligt att det är DVI/Video-adaptern som gör att det drar ut på tiden om in har beställt en sådan. På Applestore.se står det nämligen att leveranstiden är 3-4 veckor för en sådan medan på mac mini är det 2-3 veckor.

Det var som fan. Man kanske skulle ta och avbeställa den då. Har iofs en vecka kvar tills mitt leveransdatum går ut men vore ju surt om den skulle bli försenad av en sån skitsak som en liten adapter...

Ni som har fått er Mini, nån som beställt med DVD-brännare? Tänkte att den kanske gör att leveranstiden ökar...

Ursprungligen av Mustafva:

Det är möjligt att det är DVI/Video-adaptern som gör att det drar ut på tiden om in har beställt en sådan. På Applestore.se står det nämligen att leveranstiden är 3-4 veckor för en sådan medan på mac mini är det 2-3 veckor.

Det är irriterande för när jag beställde min mini (20/1) så fanns DVI/Video adaptern så den kunde skickas innom 24 h men datorn 3-4 veckor. Tycker att dom borde se till att ordrarna levereras i ordning som de har blivit beställda och inte bara hysta ut ordrar och sedan säga att ni andra får vänta för dom grejerna du beställt skickade vi till en som beställde efter dig...

Verkar lite lustigt

Ursprungligen av Mustafva:

Det är möjligt att det är DVI/Video-adaptern som gör att det drar ut på tiden om in har beställt en sådan. På Applestore.se står det nämligen att leveranstiden är 3-4 veckor för en sådan medan på mac mini är det 2-3 veckor.

Tack för den informationen. Den skall avbokas genast då jag inte behöver den längre
Gud, varför tänkte jag inte på det tidigare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-22 10:57

Min Mac mini är någonstans i stan just nu

22 Feb 2005.09:09.Stockholm.Out For Delivery.
22 Feb 2005.07:20.Stockholm.Import Received.
22 Feb 2005.01:28.Liege Euro Hub.Consignment Received At Transit Point.
22 Feb 2005.00:10.Liege Euro Hub.Consignment Passed Through Transit Point.
21 Feb 2005.23:28.Eindhoven.Shipped From Originating Depot.
21 Feb 2005.20:20.Eindhoven.Consignment Received At Transit Point.
21 Feb 2005.19:41.Eindhoven.Consignment Received At Transit Point.

Jag ska till sthl och köpa min idag !!!!

Jag hitta ett företag som hade 2 st... Men det var igentligen tänkt att jag skulle ha 1.25 men nu får jag 1.42 för att jag väntat i 6 veckor!!!! (av mamma å pappa) Så det blir te å leka idag !!!!!!!!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-23 10:15

Verkar inte bättre än att dvi->s-video adaptern är en bromskloss. Pratade med apple igår och fick beskedet om att min beställning kommer bli försenad ungefär en vecka då adaptern inte är klar för leverans förrän 7 mars. Blir till att avbeställa den och kila ner på macforum istället tror jag.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-02-23 13:02

DVI->s-video är alltså extra tillbehör, inte något som per automatik följer med. Eller?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-23 14:32
Ursprungligen av Micke F:

DVI->s-video är alltså extra tillbehör, inte något som per automatik följer med. Eller?

Japp, det är ett tillbehör.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-02-23 16:14

Beställde min Mac mini igår, inga extra tillbehör men utbyggd med AirPort, SuperDrive och mer minne. (och högtalare, tgb + iWork)

Levereras på eller före 29 mars...

Nåja. Den som väntar på något gott etc.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 16:32

Min Mini skulle skickas igår den 22/2 men det händer ingenting som på orderstatus.
Är det vanigt att dom går övr tiden.. Det har aldrig hänt tidigare när jag beställt från apple.se

//fiiz

  • Medlem
  • 2005-02-23 22:39

Köpte min natten den 20:e februari o har följande status i skrivande stund (den 23:e feb):

On or before
14/03/2005

Wohoo! Är jublande glad idag! Min Mini skeppades idag, trots ett angivet "On or before 09/03/2005" Antar att det blir "before" ändå då...

  • Medlem
  • 2005-02-26 15:20

mer minne

Ursprungligen av moki:

Köpte min natten den 20:e februari o har följande status i skrivande stund (den 23:e feb):

On or before
14/03/2005

uppgradera min till en gig ram för $189.99. Köpte via eBay o gick hur bra som helst.

Det tog tre dagar att få ram-modulen från Florida till GBG

Säljare:
omnitechnologies.biz!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-02-26 17:10
Ursprungligen av moki:

uppgradera min till en gig ram för $189.99. Köpte via eBay o gick hur bra som helst.

Det tog tre dagar att få ram-modulen från Florida till GBG

Säljare:
omnitechnologies.biz!

OT: Och den funkade bra eller?
Tull? Moms?
/OT

Om man vill ändra i sin order hos Apple (läs: avbeställa 512 RAM), ökar då leveranstiden (räknas det som ny order) eller blir den oförändrad?

Shipped, men sen då?

Nu har min 1,42, 512 superdrive (order lagd 30/1), haft Shipped-status i snart ett dygn. Jag har dock inte fått mejl om detta och när jag går in och trackar den, syns ingen annan info än just Shipped. Brukar det vara nån slags fördröjning i systemet?

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-02-25 00:38

Beställde min Mac Mini 1,42, 512 RAM, superdrive och wired mouse/keyboard för 10 minuter sedan. Bara att hålla tummarna

Äntligen!
Avbeställde DVI/Video-adaptern iförrgår, då gick saker och ting betydligt fortare då dem skickade datorn igår.
Dock så känns det lite taskigt att jag väntat extra länge p.g.a. en liten adapter som jag inte behöver
Men men, har jag bara tur nu i veckan så kan jag ju få den på Måndag, vilket vore underbart

Argh! Beställde en mini 1,25 med 512 Mbyte RAM och Super Drive den 18/1, väntar fortfarande...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-25 12:30
Ursprungligen av Sjöquist:

Argh! Beställde en mini 1,25 med 512 Mbyte RAM och Super Drive den 18/1, väntar fortfarande...

Betällde en likadan den 25/1. Den skickades igår.

Stackars dig....När skulle/ska den skickas enlig orderstatusen?

//fiiz

Ursprungligen av FIIZ:

Betällde en likadan den 25/1. Den skickades igår.

Stackars dig....När skulle/ska den skickas enlig orderstatusen?

//fiiz

Jag beställde inte ifrån Apple Store, utan ifrån en ÅF. De kunde inte ge något leveransdatum, men jag trodde inte att det skulle ta riktigt så här lång tid.

Men om din skickades igår kanske min kommer nästa vecka...

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-02-25 12:55

Detta gäller för min 1,42, 512 ram, superdrive & wired mouse/keyboard

On or before
17/03/2005

Order Date
24/02/2005
11:27 PM GMT

Undrar varför v.92 modemet står specificerat medan ethernet inte gör det. Dom är ju båda inbyggda...

  • Oregistrerad
  • 2005-02-25 13:09
Ursprungligen av rixard:

Undrar varför v.92 modemet står specificerat medan ethernet inte gör det. Dom är ju båda inbyggda...

Modemen brukar sitta på en löstagbar modul eftersom de skiljer sej åt i olika delar av världen. Ethernet därmot brukar sitta direkt på moderkortet.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-02-25 13:11
Ursprungligen av Stefan Wallström:

Modemen brukar sitta på en löstagbar modul eftersom de skiljer sej åt i olika delar av världen. Ethernet därmot brukar sitta direkt på moderkortet.

Ah ok, då förstår jag varför det står specificerat. Tack för det.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-02-25 15:25

rixard: hoppas du får samma tur som jag hade med min (11 dagar efter lagd beställning hade jag den i handen)

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-02-25 17:34

Bogg: ja det vore inte helt fel.. vänta tre veckor känns outhärdligt just nu. Så jag tycker du bör ta lite mer kort på din o lägga ut i bildtråden

Bevaka tråden