Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När levereras din Mac mini

Tråden skapades och har fått 482 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-03-16 19:44
Ursprungligen av session:

Har du tryckt på länken som utgörs av ditt ordernummer eller vad det är på sidan så att du blir vidarebefodrad till TNT:s tracker-sida? De kanske är i Sturup med din mini vid det här laget.

15 Mar 2005.23:58.Eindhoven.Shipped From Originating Depot.
15 Mar 2005.19:58.Arnhem Hub.Consignment Received At Transit Point.
15 Mar 2005.19:56.Arnhem Hub.Consignment Passed Through Transit Point.

Nu har det börjat funka på TNTs sidan...så den borde vara framme snart.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-03-16 19:47
Ursprungligen av garda:

15 Mar 2005.23:58.Eindhoven.Shipped From Originating Depot.
15 Mar 2005.19:58.Arnhem Hub.Consignment Received At Transit Point.
15 Mar 2005.19:56.Arnhem Hub.Consignment Passed Through Transit Point.

Nu har det börjat funka på TNTs sidan...så den borde vara framme snart.

Hur lång tid tog det innan TNT fick fatt på minin efter att Kuehne & Nagel gjort sitt?

Och hur snabba är TNT?

Och är jag sugen på att få min mini levererad?

Ursprungligen av Micke F:

Hur lång tid tog det innan TNT fick fatt på minin efter att Kuehne & Nagel gjort sitt?

Och hur snabba är TNT?

Och är jag sugen på att få min mini levererad?

Hej!

mitt paket tog mindre än 12 timmar från upphämtning i Eidhoven till leverans i Stockholm... bra jobbat TNT!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-03-16 21:14

Min har fått statusen 'Departed Luxembourg' nu, någon som har en aning om hur länge jag får vänta?

äntligen. en del kringutrustning anlände redan förra veckan av någon anledning, men idag kom Mini.

beställdes
10 februari

leverans
16 mars

spec
1,42/80/1 GB/SD/BT/AP

alltså fem veckor minus en dag, på lådan står det "assembled in China" men den skeppades från Tjeckien, tog en paus i Luxemburg från torsdag till måndag, lämnade Holland i måndags men kom till Sollentuna först i morse.

med detta storfrämmande så uppstod ett problem. borde kanske lägga detta i en ny tråd någonannanstans men tar det även här.

för en period ska jag nu dela på den gamla skärmen mellan Mini och en Pismo. skärmen är en LaCie electron 19 blue från 2000. den har D-SUB- och BNC-ingång på baksidan. för detta ändamål hade i god tid en VGA till BNC-kabel inhandlats på Inwarehouse (art nr e569609).

får ingen vettig bild ur denna på någon av maskinerna. med Pismon har jag kunnat testa alla möjliga upplösningar på externa utgången men inget hjälper. har även dragit i och ur V och H i olika kombinationer.

ingen tillgänglig återförsäljare har kunnat svara på detta under dagen. bästa rådet fick jag från en kille på Lanmaster som sa att det finns "olika" VGA till BNC-kablar.

är det så?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-03-16 22:39
Ursprungligen av Patrik G:

äntligen. en del kringutrustning anlände redan förra veckan av någon anledning, men idag kom Mini.

beställdes
10 februari

leverans
16 mars

spec
1,42/80/1 GB/SD/BT/AP

alltså fem veckor minus en dag, på lådan står det "assembled in China" men den skeppades från Tjeckien, tog en paus i Luxemburg från torsdag till måndag, lämnade Holland i måndags men kom till Sollentuna först i morse.

med detta storfrämmande så uppstod ett problem. borde kanske lägga detta i en ny tråd någonannanstans men tar det även här.

för en period ska jag nu dela på den gamla skärmen mellan Mini och en Pismo. skärmen är en LaCie electron 19 blue från 2000. den har D-SUB- och BNC-ingång på baksidan. för detta ändamål hade i god tid en VGA till BNC-kabel inhandlats på Inwarehouse (art nr e569609).

får ingen vettig bild ur denna på någon av maskinerna. med Pismon har jag kunnat testa alla möjliga upplösningar på externa utgången men inget hjälper. har även dragit i och ur V och H i olika kombinationer.

ingen tillgänglig återförsäljare har kunnat svara på detta under dagen. bästa rådet fick jag från en kille på Lanmaster som sa att det finns "olika" VGA till BNC-kablar.

är det så?

Beror väl på om den ska ha sync-on-green eller inte...

har för mig att det är det som skiljer mellan olika BNC-kablar...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-17 10:21

Nu är den i göteborg! Wooho! Det är jag med, och jag är nära att ringa och sjukskriva mig så att jag inte missar TNT när de kommer och ringer på!

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-03-17 10:51

Klockan 6 och 7 i morse så lastades mina två separata orders (en mini och en 23" cinema) om i Örebro och gick vidare upp i landet. Wheee!

Med lite tur så kanske dom hinner fram til mig i Sollefteå i dag, men med lite ännu mer tur så kommer dom fram i morgon. "Mer tur i morgon?" kanske ni tänker... Jo, jag fyller 40 i morgon och det vore ju en aldeles utmärkt perfekt present till mig själv

Macmini 1.25ghz/256/80g/sd/ap/bt/s

MACMINI 1.25GHZ/256/80G/SD/AP/BT/S

Beställd 25/2 - Beräknad "on or before" 18/3 - skeppad idag 17/3 - till Stockholm 18/3. Skulle kommit hem under kvällen men fel adress. Hämtade den hos TNT i Sollentuna efter ök. Vad fin den är!

Senast redigerat 2005-03-18 22:15
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-17 21:08

Det gick fort - beställde min kl. 20.00 igår och den är redan skeppad

1.25GHZ/256/40G/SD/AP/BT/S

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-03-17 21:13
Ursprungligen av Truls:

Det gick fort - beställde min kl. 20.00 igår och den är redan skeppad

1.25GHZ/256/40G/SD/AP/BT/S

Du. Får. INTE. skriva. så!

AJ!

Grattis. Själv har jag väntat i fyra veckor. Nu ligger den i Luxenburg och möglar. Trist.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-03-17 21:26
Ursprungligen av Micke F:

Du. Får. INTE. skriva. så!

AJ!

Grattis. Själv har jag väntat i fyra veckor. Nu ligger den i Luxenburg och möglar. Trist.

Men då kommer den ju lukta illa!
Hur länge har den legat där?

//truls

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-03-17 21:31
Ursprungligen av Truls:

Men då kommer den ju lukta illa!
Hur länge har den legat där?

//truls

En hel dag!

(håller kollen - allt för ofta - med http://www.apecode.com/appletrack )

/M

  • Oregistrerad
  • 2005-03-16 19:40

Wiee! Min mini kom i måndags, och jag hämtade ut den i måndags
Glömde bara skriva i den här tråden.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-03-17 21:30

16 mar 05 90 75 truck arrived at final destination Apple Czech Republic 16 mar 05
15 mar 05 30 10 departed direct KN Luxemburg
15 mar 05 86 14 booking slot obtained KN Luxemburg
14 mar 05 40 69 accept scanned at EDC KN Luxemburg 17 mar 05
14 mar 05 40 60 Arrived at EDC KN Luxemburg 16 mar 05
12 mar 05 30 64 Departed from source Apple Czech Republic 17 mar 05
11 mar 05 00 04 Picking confirmed, EDI received Apple Czech Republic

Truck arrived? Borde det inte komma en handover till TNT snart? Någon som fått sin mini som har koll på vad alla statuskoder osv betyder?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-03-17 21:38
Ursprungligen av rixard:

16 mar 05 90 75 truck arrived at final destination Apple Czech Republic 16 mar 05
15 mar 05 30 10 departed direct KN Luxemburg
15 mar 05 86 14 booking slot obtained KN Luxemburg
14 mar 05 40 69 accept scanned at EDC KN Luxemburg 17 mar 05
14 mar 05 40 60 Arrived at EDC KN Luxemburg 16 mar 05
12 mar 05 30 64 Departed from source Apple Czech Republic 17 mar 05
11 mar 05 00 04 Picking confirmed, EDI received Apple Czech Republic

Truck arrived? Borde det inte komma en handover till TNT snart? Någon som fått sin mini som har koll på vad alla statuskoder osv betyder?

Snacka om att sitta i samma båt... Jag har exakt samma siffror.
Antar att lastbilen kommit fram till Luxenburg, misstänker att godset lastats av men att det ligger och väntar på att pickas up by TNT.

Ska vi hoppas på måndag?

  • Medlem
  • Täby
  • 2005-03-18 17:39
Ursprungligen av Micke F:

Snacka om att sitta i samma båt... Jag har exakt samma siffror.
Antar att lastbilen kommit fram till Luxenburg, misstänker att godset lastats av men att det ligger och väntar på att pickas up by TNT.

Ska vi hoppas på måndag?

Även jag har exakt samma siffror. Jag hoppas ialla fall på måndag, väntan börjar bli seg nu...

  • Medlem
  • 2005-03-18 18:09

Min mac mini verkar sitta fast i luxemburg också

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-03-17 21:43

Jag är inte ensam iallafall

Ja det verkar ju onekeligen så att den är kvar i Tjeckien/Luxemburg eller var exakt den nu är. Lutar ju åt Tjeckien enligt rapporten. Och då bör den ju inte levereras imorgon.. inte för mig som bor lite längre uppåt landet. Var håller du hus Micke F?

Måndag..ooh.. känns långt.

Ursprungligen av rixard:

Ja det verkar ju onekeligen så att den är kvar i Tjeckien/Luxemburg eller var exakt den nu är. Lutar ju åt Tjeckien enligt rapporten.

Nja alltså, riktigt så illa är det inte. Den befinner i Luxemburg och lämnas snart över till TNT. Jag antar det står Apple Czech republic eftersom de är avsändare. Min PB gick från Shanghai och när den befann sig i samma status som din mini är nu stog det Received at final.... Shanghai. Men i Shanghai var den då inte utan några dar senare hade jag den i mina händer.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-03-17 21:59
Ursprungligen av Rickard A:

Nja alltså, riktigt så illa är det inte. Den befinner i Luxemburg och lämnas snart över till TNT. Jag antar det står Apple Czech republic eftersom de är avsändare. Min PB gick från Shanghai och när den befann sig i samma status som din mini är nu stog det Received at final.... Shanghai. Men i Shanghai var den då inte utan några dar senare hade jag den i mina händer.

Tack för det...nu klarnade det lite. Jag har inte riktigt förstått om minin har hoppat fram eller tillbaka mellan länderna.. men det gör ju det hela klarare.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-03-17 22:34
Ursprungligen av rixard:

Jag är inte ensam iallafall
...

Var håller du hus Micke F?

Nä, vi är nog några som väntar.

Bor i Luleå - lååångt upp i landet

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-03-17 23:18

Det var en bit uppåt. Tveksamt om den kommer imorgon. Däremot fick jag leveransbeskedet via mail från applestore idag, alltid något hehe.

Beställde 18 mars
fick before or on 8 april.

Jag tycker apple borde ha fäördiga datorer som de skickar då och då så många konfigurationer fanns ju inte att välja på!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-18 17:19

Beställde 3/3, framme... idag! Yeah! Jag är numera officiell switcher! Jag hade aldrig trott att det skulle gå så här snabbt. Helt nice. Nu måste jag bara komma hem från jobbet så jag får koppla in den också...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-18 17:26

Väntar och väntar

6 veckor nu..

1,25 + superdrive

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-03-18 18:16

Vi är ett gäng här nu som har likadana siffror...

Alltså ligger antagligen våra minis grannar...irriterande är det att den inte kunde komma innan helgen. Det är dock inte hela världen utan ännu ett I-landsproblem som vi får dras med

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-03-18 18:27
Ursprungligen av rixard:

Vi är ett gäng här nu som har likadana siffror...

Alltså ligger antagligen våra minis grannar...irriterande är det att den inte kunde komma innan helgen. Det är dock inte hela världen utan ännu ett I-landsproblem som vi får dras med

Yepp.

Nu känns det som om jag får vara nöjd om den kommer innan påsk...

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2005-03-18 18:40

Apple lovade ju 17/3 eller tidigare så lite lätt besviken är man ju....men bara den kommer nästa vecka så man äntligen får sätta tänderna i minin, pilla med systemet, lägga upp det som man vill, bränna en skiva.... så myyyycket man vill göra. O varför inte göra allt det där samtidigt förresten?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-03-19 09:46

Nu händer det grejer:
18 Mar 2005.23:19.Eindhoven.Shipped From Originating Depot.
Klickade på länken på Kuhne & Nagels sida.

TNT har tagit över uppdraget!

Bevaka tråden