Hej,
Jag har i ett par månaders tid läst en hel del om Cocoa, både på Internet och i diverse böcker. Jag har inte svårt att förstå varje enskild teknisk detalj, varken när det gäller själva Cocoa eller när det gäller Objective-C, som jag aldrig sysslat med förrän nu. Men vad jag har märkt är att ingen text jag någonsin läst förklarar själva sammanhanget, det vill säga enkla sammanhang för hur ett program skrivs. Tänk enkla beskrivningar av hur man skapar ett fönster, hur man styr detta, hur man i fönstret skapar en knapp, och vad som ska hända när man trycker på knappen, och så vidare. Väldigt konkreta sammanhang. Detta är saker jag nu har lärt mig till viss del, men Det behövs mer. Jag hoppas ni förstår ungefär vad jag menar. Här är t.ex. dokumentationen i REALbasic ett föredöme. Jag anser helt enkelt att Cocoa/Objective-C har en alldeles för hög inlärningströskel.
Min fråga är därför helt enkelt: Vet någon var man kan läsa denna typ av texter/tutorials/dokumentationer etc. för Cocoa? Något som inte ger de tekniska detaljerna, utan snarare den praktiska informationen.