Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tack Kullander&Kullander!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet inte om denna tråd intresserar någon förutom dom berörda men jag tänker i alla fall skriva hur det verkligen kan löna sig att köpa en dator i butik och få RIKTIG bra support från butiken där du köpte din dyra mac

Jag hade jobbat i 3 månader och sparat all min lön och krossat varenda spargris, det var nu jag skulle gå ifrån min högljudda stenålders PC! Jag hade sedan länge gjort upp en drömdator konfiguration som innehöll en Apple Powermac G5 Dual 2.5 med 2GB RAM, 160 GB HD, ATI 9600XT, Bluetooth och en "23 HD Cinema Display.. För 6 månader kostade denna konfiguration en fantasi summa jag knappt kunde drömma om att få lägga vantarna på och för den delen köpa för mina egna pengar.

I November fick jag ett jobberbjudande som skulle vara i 2-3 månader med en skaplig lön som kanske skulle kunna förverkliga drömmen om denna setup.

Så var det dags att inhandla datorn på Kullander&Kullander i Malmö eftersom jag jobbade nere i Malmö var detta självklart, dels för att om det skulle krångla och så hade jag chansen att prova maskinen och Kullander&Kullander skulle ha bra service och vara en bra butik tipsade Hunter78 på detta forum om. Det blev en Apple Powermac G5 Dual 2.5 GHZ , 2GB RAM, 250 GB S-ATA, ATI 9600XT, modem och en extern USB Bluetooth enhet. Det var tydligen den enda dom hade i lager och jag behövde inte speciell lång väntetid för att bestämma mig för den och fick ett mycket bra pris också som lockade!

Åker ner och hämtar maskinen och glad i hjärtat så åker jag hem och kopplar in allt och ska trycka på knappen som en glad switcher.. *trycker* INGET HÄNDER! Svalde tungan nästan och tänkte vackra tankar om folket i Cupertino Efter ha provat att trycka in startknappen hela 15 ggr ger jag upp och tar fram kvittot och slår en signal till Kullander&Kullander igen, nu var klockan typ 17:55 och Kullander stänger kl. 18:00 jag beskriver problemet för personen som svarar *jag har glömt av vem det var nu* han tycker det verkar konstigt, men instruerar mig att nollställa PMU (fan tänkte jag högt för mig själv, första kvällen med macen och jag tvingas riva isär den) lossnar fläktarna å trycker in den där liiiiiiila knappen på moderkortet (logikkortet kanske det heter på mac språk) sätter tillbaka allt och pustar och provar att trycka igen..

Samma fel inget händer, jag provar att rycka ur varenda kabel och sedan sätta tillbaka allt igen.. när jag stoppade in strömkabeln igen så hoppade den igång, dock utan något system eller något alls.. Ringer tillbaka i förtvivlan till Kullander&Kullander (Klockan är nu över 18:00 och dom borde inte svara) men som tur var så svarade samma person och jag fick instruktioner att kolla i skivverktyg.. ingen hårddisk syntes till, totalt spårlöst borta.. Till slut kom vi fram att att jag skulle åka in med datorn i morgon bitti, trots dom erbjöd att skicka en tekniker på plats.

Tillbaka till Kullander&Kullander och så finner dom att hårddisken dom stoppat in i min dator är kass och eftersom inget system fanns så gick ju alla fläktar på full varv vilket jag inte visste om att dessa gjorde som säkerhetsåtgärd.. Well jag åkte tillbaka till jobbet och dom grejade en ny hårddisk och la in system och när jag kom tillbaka så får jag beskedet att som plåster på såren har dom stoppat in 256 MB mer RAM i burken så nu är det 2.25 GB RAM i maskinen.. WOW tänkte jag.. Vilken service och support!! Tveksamt om man skulle få den sortens kompensation hos en PC-Firma..

Kommer hem igen och har lite strul att starta burken.. den verkar bara starta om man rycker ur å sätter tillbaka DVI kabeln från min fars Fujiutsi PC skärm.. well jag tillbringar helgen med burken och trivs verkligen utmärkt, den är snabb, tyst jämfört med min PC burk och fungerar verkligen bra förutom trubbel att stänga av och sätta den i viloläge.. Nej tänkte jag och åkte tillbaka till Kullander&Kullander igen och bad dom ta en titt på burken.. Under tiden den fanns där blev jag sugen att köpa mig en bra skärm till mac:en.. Jag beslutade för att satsa alla pengar på en Apple Cinema HD Display "23 till min G5:a och jag kan ju inte ha någon mer otur än vad jag nyss haft, för säkerhets skull bad jag Olof Hennig att testa fram en "23 skärm som inte hade några rosa defekter och döda pixlar när han hade gjort detta så bokade jag den skärmen och kom in och betalade den nästa dag

Jag vill tacka all personal på Kullander&Kullander för utmärkt service&support och att ni tog er tid för mig trots klockan var sent första kvällen då den strulade och att jag fick låna en Powermac G5 1.6 under tiden ni testade min maskin och för eran kompensation ni gav mig när ni upptäckte att hårddisken jag fått monterad var trasig.. Det kändes ett tag där som att man var stamkund helt plötsligt *skrattar*

Nu fungerar datorn utmärkt med min "23 skärm och jag ångrar inte mitt val det minsta..

Tack och åter TACK och jag kan verkligen rekommendera Kullander&Kullander!

Senast redigerat 2005-02-03 11:09
  • Medlem
  • Borås
  • 2005-02-02 19:59

Så du menar att man skall åka till Malmö o handla då?
Nä allvarligt, det är ju så dom behåller kunderna, och då är det värt att punga ut lite extra tycker jag.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-02 20:00

Service kostar så lite och ger så mycket…
Ger inte bara kunden utan firman

Men (rätt) service är svårt!

Visst bra servvice men borde de inte sett till att de levererat en fungerande G5 till att börja med?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-02-03 09:24
Ursprungligen av Errol Garner:

Visst bra servvice men borde de inte sett till att de levererat en fungerande G5 till att börja med?

Hej

Att kontrollera varje Mac som levereras är inte möjligt pga antalet (och marginalerna, det är inte ekonomiskt möjligt). Dock är det som tur är en väldigt liten andel av datorerna som vi levererar som har något fel från början. Och om det är det försöker vi lösa det snabbt och smidigt.

Ang första inlägget:
Vi tackar för berömmet, denna tråd skrivs ut och sätts på anslagstavlan i köket!

Johan
K&K

Ursprungligen av JohanK:

Ang första inlägget:
Vi tackar för berömmet, denna tråd skrivs ut och sätts på anslagstavlan i köket!

Johan
K&K

Vassego

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-02-03 12:17
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Vassego

Nu ökar väl din personliga rabatt där?

Ursprungligen av Le:

Nu ökar väl din personliga rabatt där?

Enda rabatt jag har är utanför husknuten just nu full med vissna blommor som inte ens tillhör mig!

Senast redigerat 2005-02-03 14:49
  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 13:14

Kul att de var bussiga men det kändes väl rätt självklart att fixa den och bjussa på nåt extra när den var kass till att börja med. Och att svara i telefon efter arbetstid - bra men knappast SUPER direkt.

Men det är kul att du är nöjd även om jag inte tycker det var nåt märkvärdigt de gjorde. Bara vad man kan kräva.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-02-03 13:29
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Enda rabatt jag har är utanför husknuten just nu full med vissna blommor som inte ens tillhör!

Vore jag K&K skulle Du få 10% på allt. De borde väl veta vad det kostar att annonsera så några hundralappar mindre från dig är peanuts i sammanhanget.

Var själv idag i telefonkontakt med Dustins s k kundservice. Med erfarenhet av en person i andra ändan som bara var stressad och knappt inte lät mina befogade frågor om kund-och inloggningsnr nå fram, kan jag bara säga att någon färglaser köper jag inte därifrån.
Hoppas någon från företaget är på listan, annars får ni gärna skvallra.

Ursprungligen av JohanK:

Hej

Att kontrollera varje Mac som levereras är inte möjligt pga antalet (och marginalerna, det är inte ekonomiskt möjligt). Dock är det som tur är en väldigt liten andel av datorerna som vi levererar som har något fel från början. Och om det är det försöker vi lösa det snabbt och smidigt.
Ang första inlägget:
Vi tackar för berömmet, denna tråd skrivs ut och sätts på anslagstavlan i köket!
Johan
K&K

Var det ni som uppgraderade G5an med större hårddisk och mer minne så borde ni ju ha testat den.

Var det inte så så kan ni ju förlåtas. (Fast tycker i princip ändå att en produkt som kostar en bra bit över 20000 borde testköras innan leverans små marginaler eller ej)

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-02-03 19:57

Till er alla som inte tyckte detta var en solskenshistoria "spik i foten....."(Hasse & Tage)

  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 14:10

Va bra att det blev bra! (Det är alltid lika trevligt när folk är "skeptiska". :rolleyes: .

  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-03 20:32

Ringde ett företag i dag i dataärende - en kvinna svarade - jag började berätta mitt ärende. Efter ngn minut sa hon med loj röst ”-jag är lite upptagen - kan DU ringa åter om en 15- 20 minuter”.

Så inledande verklighet är underbar att få läsa - önskar man fick det oftare. Långt till Malmö för mig - synd.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-03 22:03

Man blir alltid glad av att höra när en affär behandlar en kund bra på grund av allt man hör nästan dagligen. Men jag skulle också vilja slänga in ett beröm till Macsupport i västerås då de har hjälpt mig och svarat på alla mina korkade frågor om macarnas värld (inkluderat iPod mini) och alltid vart snälla, ni kan ju gissa vart jag köper min Mac mini
Fast bra att veta att om man nånsin ska till malmö och köpa en mac så är det Kullander & Kullander man ska till.

Underbart att läsa! Visst är det så här det skall vara men alldeles för sällan lever förväntan upp till verkligheten. Dock tillhör jag den kateriogin som inte någonsin haft något hårdvaruproblem (kernel panic pga billiga minnen kan man ju inte skylla Apple för).
Kullander tag åt er!

T-son

1
Bevaka tråden