Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filbytare - P2P - hur olagligt?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

http://web.telia.com/~u93006781/

Klicka på länken på denna sidan så får ni höra vilka jävla klantarslen APB är

Hey, hey! Sluta tjatta med varandra.

Tack.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-24 14:15

Men jag förstår inte hur företagen kan se piratkopiering som stöld. De förlorar inget på att jag gör en kopia om jag alldrig skulle skulle köpa det. Dessoutom så måste man börja lära sig någonstans, då är det klart som fan att jag inte pungar ut med 11.000:- för något jag aldrig sett förut. Sen när man väl börjar tjänapengar genom programmet då tycker jag man skall köpa sig en licens.

• Oregistrerad
  • 2005-02-24 14:45
Ursprungligen av Max Wik:

Men jag förstår inte hur företagen kan se piratkopiering som stöld. De förlorar inget på att jag gör en kopia om jag alldrig skulle skulle köpa det. Dessoutom så måste man börja lära sig någonstans, då är det klart som fan att jag inte pungar ut med 11.000:- för något jag aldrig sett förut. Sen när man väl börjar tjänapengar genom programmet då tycker jag man skall köpa sig en licens.

Men jag förstår inte hur myndighetern kan se bilkörning utan körkort som olagligt. De förlorar inget på att jag kör lite om jag ändå aldrig skulle skulle gå på körskola. Dessoutom så måste man börja lära sig någonstans, då är det klart som fan att jag inte pungar ut med 11.000:- för något jag aldrig gjort förut. Sen när man väl börjar tjänapengar genom svarttaxikörningar då tycker jag man skall skaffa sig ett körkort.

Ursprungligen av Pär:

Men jag förstår inte hur myndighetern kan se bilkörning utan körkort som olagligt. De förlorar inget på att jag kör lite om jag ändå aldrig skulle skulle gå på körskola. Dessoutom så måste man börja lära sig någonstans, då är det klart som fan att jag inte pungar ut med 11.000:- för något jag aldrig gjort förut. Sen när man väl börjar tjänapengar genom svarttaxikörningar då tycker jag man skall skaffa sig ett körkort.

Kör du bil utan körkort, utgör du en risk för andra, det gör du inte om du kopierar win xp (du utgör mer en risk för dig själv då iofs)

• Medlem
  • 2005-02-24 14:45

Det finns vissa tolkningssvårigheter även i det nya lagförslaget. Det kommer ju fortfarande vara tillåtet att göra enstaka kopior för eget bruk samt till närstående (datorprogram undantaget).

Det tillägg som införs fungerar ungefär som hanteringen av stöldgods; det blir olagligt att göra kopior (ladda hem) av skyddat material som görs tillgängligt utan upphovsmannens samtycke, men man går fri om man handlat i "god tro".

Värre blir det om vi tittar på nyheten med kopieringsskydd; det blir olagligt att knäcka sådana skydd för att kunna ta kopior, men tillåtet om så måste göras för att kunna använda materialet i valfritt medium.

Tänk dig en musik-cd med kopieringsskydd. Det är inte tillåtet att knäcka skyddet för att kunna göra mp3:or till datorn, eftersom datorn kan spela cd:n. Däremot skulle det vara tillåtet om det görs som ett led för att få över mp3:or till din mp3-spelare, som ju inte kan spela originalmediet.

Ännu värre, en DVD i region 1 och en DVD-spelare begränsad till region 2. Får du då knäcka regions-skyddet för att kunna spela din skiva?

Lite skojigt om man gissar att deras adress är http://www.antipiratbyran.se/

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-02-24 19:56
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Lite skojigt om man gissar att deras adress är http://www.antipiratbyran.se/

Vad var det där? Man kommer ju inte vidare på länken...?! Yarrrr!

Ursprungligen av rana:

Vad var det där?

Testa att byta .se mot .com - den där sidan är bara ett lustigt statement på en fräck adress.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-24 22:36

hahaha, den e ju hur kul som helst

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-02-24 22:59

Just for the record så är adressen www.antipiratbyran.COM

attans såg att någon redan hade skrivit det…

Så funkar inte susning när man väl behöver den

Bevaka tråden