Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Denna härliga badboll...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...som alltid (iallfall varannan minut) i Quark 6.5. Vårt företag har en s.k. nätverklicens som styr användandet av Quarken... kan denna vara boven i dramat som medför att badbollen jämnt dyker upp. Jag hörde nämligen av någon att antingen Quarken eller OSX "går ut" och söker lite kontinuerligt efter någonting. Har någon liknande problem och/eller allra helst tips på en lösning på detta.

Och börja inte nu med att jag ska gå över till InDesign... jag vet att Quarken suger och jag är på väg till InDesign

Tackar på förhand

  • Medlem
  • International user
  • 2005-02-24 13:47

En badboll brukar dyka upp när Finder söker nåt på nätet. Så visst kan det vara problemet. Säkerställ i alla fall att den inte söker nån delad skiva eller nåt dylikt. Om du har nån delad skiva monterad och den skiva tillåts vila kan det också förosaka badboll.

Annars vet jag inget om quark

Jag tror inte att det är ett generellt problem med nätverkslicenser, men man skulle iofs kunna tänka sig att ni har någon brandvägg som blockerar trafiken.

Quark har en ganska hygglig supportsida som man hittar här:

http://www.quark.com/service/desktop/support/techinfo/

1
Bevaka tråden