Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Gillar mac-gillare!"

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

[CENTER]Gillar mac-gillare![/CENTER]

[CENTER]-Detta är min egen bedömning, har kanske bara sett på detta med monofonisk inställning-[/CENTER]

Jag har precis börjat fatta tycke för mac, köpt ipod och får snart min ibook. Med detta intresse följer också alla mac sidor, såklart. Jag kom precis på en sak, största delen av alla på dessa mac sidor (speciellt 99mac) är vänliga.
Här kommer en egenhändigt komponerad analys av mac- och pcanvändare:

I skolan har det ju alltid funnits "nördarna", den människoskara som...
...varje ledig sekund är inne på mac sidor, klickar runt och håller på med sina macar.
...sammlar sig i grupper om 4-6.
...pratar inom gruppen ständigt om komplicerade saker i ämnet: Mac.
...är VÄLDIGT goda vänner och ljämnställda i gruppen.

Dessa förutsättningar hade förut också pc-nördarna, MEN detta har förändrats till att en människoskara som...
...lanar i grymt stora grupper/gäng.
...ständigt är inne på msn, med MINST 50 kontakter som de frenetiskt chattar med.
...skriker på lektionerna.
...inte är trevliga.

När jag själv läst igenom detta måste jag framföra att mac inte bara är den bästa sortens mulimedia maskiner, utan med vänligast och absolut trevligast annvändare.

(Jag trycker inte ner någon speciell, detta är bara det man ser i åldrarna 13-19)

Man ser det också på sättet ni alla skriver i forumen, ni svär inte ofta, och om ni gör det är det på ett trevligt och skojigt sätt. Ni blir typ aldrig arga på varandra, även om ni har helt delade åsikter om en fråga.

(Vill bara tillägga, pc är skit. Pappa sparka just sönder sin, (allvar, är lite skraj!)de blir konstiga direkt, felmedelanden, 1024 ram värkar var 128 osv... ...i oändlighet!)

Jag vill härmed hylla alla som valt mac och är en del av denna fina människogrupp.

[CENTER]Grattis till ett trevligt liv![/CENTER]

Martin

PS. skulle vara trevligt med respons och analyser DS.

Senast redigerat 2005-03-04 13:03
  • Medlem
  • 2005-03-02 22:26

Blir macare mobbade??!! :eek:

Mobbade=fel ord men,
ser du fler tiger och JL klädda bratz som blir mobbade?

No affence! Got damn...

Jag skriver ju att jag GILLAR "er", fasen, jag ÄR ju en av "er" (blivit lite mobbad faktiskt:( )

Phu.

Keep on.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-02 22:44

Hahahaha

Blir mobbad utav pc användarna. Är iof inte så svårt å se till att mobba dom heller

Men helt allvarligt så ser jag det smabandet oxå. Känner inte en enda person med en MAC som är otrevlig, översittare, osammarbetsvillig eller dyl negativt.

Och det är ganska lustigt.
Det har självklart inget med vilken plattform man äger. Finns ju en anledning till varför det kallas den ljusa sidan

//t

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-03-02 23:44

Kul också att du skriver att det är PC-användarna som är utseendemedvetna. Jag har alltid sett det som tvärtom. Halva grejen med Mac för min del är ju de otroligt snygga produkterna. Jag klär mig visserligen inte i JL-tröjor (ve och fasa, de människorna du beskriver verkar vara mycket mindre utseendemedvetna än vad de utger sig för att vara), men jag bryr mig helt klart om hur jag klär mig, och med vad.

Men visst hände det att man fick skit i skolan för att man hade Mac. Men det var runt 1994 senast för min del. Trodde den tiden var över, speciellt med tanke på vilken otroligt överlägsen plattform Mac har blivit sedan dess. Idioterna i din skola har nog aldrig riktigt fått känna på Mac OS X

Senast redigerat 2005-03-03 00:45

Alltså, jag känner mig inte särskillt mobbad. Jag är fett snygg, modemedveten, har många vänner, är cool och väääldigt ödmjuk

• Oregistrerad
  • 2005-03-03 10:57

Phew! För ett ögonblick där trodde jag du var schlagerkillen. Du vet, ellosmodellen med de gayiga refrängerna.

• Oregistrerad
  • 2005-03-03 11:14

haha.. skönt inlägg ju stämmer nog till viss del faktiskt..

men kom ihåg att om segretionen i din skola stör dig; en mac-användares primära uppgift, på sin arbetsplats (eller skola i ditt fal), är att snacka omkull tjaffsande non-believers

Finns ingen anledning att bli mobbad av PC-nissar och det är absolut inte svårt att ta ner dom på jorden, fråga bara om de kollat sina HDD's efter virus och spyware nyligen.

• Oregistrerad
  • 2005-03-03 12:32

Är man modemedveten och "inne" och cool om man uteslutande klär sig i likadant som alla andra? Eller gör man så av samma anledning som man väljer PC och ratar mac?

Alltså: skulle JL, Tiger och pc vara tecken på att man kan tänka själv?

Think different.

Förresten vet jag en kille som har mac OCH gillar tjejer. Så det så.

• Oregistrerad
  • 2005-03-03 12:41
Ursprungligen av proffen:

Förresten vet jag en kille som har mac OCH gillar tjejer. Så det så.

haha.. va? finns det såna?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-03-03 12:39

Det är bara döda fiskar som följer strömmen!

Ursprungligen av atomlab:

Det är bara döda fiskar som följer strömmen!

"Where do you want to go today?"

Grattis till en makaber avatar förresten

• Medlem
  • International user
  • 2005-03-03 13:29
Ursprungligen av martin_stenmark:

...inte bryr sig om utseénde, kul eller tjejer.

Så du menar att macare har tråkigt? Vi är ju tydligen intresserade av att ha kul(!) MÅnga på detta forum har dessutom antingen sambo/fru/man eller pokjvän/flickvän...

Datorkrig, offtopicsnack eller personattacker är inte välkomna på 99mac. Våra allmänna villkor finns här: http://www.99mac.se/info/villkor.php

Ursprungligen av Mats Björnström:

Datorkrig, offtopicsnack eller personattacker är inte välkomna på 99mac. Våra allmänna villkor finns här: http://www.99mac.se/info/villkor.php

Helt riktigt. Men med tanke på att killen precis sagt att han gillar Mac och oss 99mac:are så kanske man kunde hänvisa till ställen där det är ok av vara offtopic, t.ex. http://www.offtopic.se/ . Offtopic.se har ju en hel del 99mac:are som medlemmar

• Medlem
  • International user
  • 2005-03-03 15:56
Ursprungligen av MagnusB:

Helt riktigt. Men med tanke på att killen precis sagt att han gillar Mac och oss 99mac:are så kanske man kunde hänvisa till ställen där det är ok av vara offtopic, t.ex. http://www.offtopic.se/ . Offtopic.se har ju en hel del 99mac:are som medlemmar

Det var nog snarare personangreppen som inte var OK. http://www.personangrepp.se kanske vore en idé till ett nytt forum?

personligen tycker jag det klipps för mkt i den här tråden! många inlägg försvan!

Inlägg som bryter mot de regler varje medlem accepterar när denna registrerar sig har blivit borttagna. Det är självklart lugnt att prata om "att gilla oss 99macare". Frågor om moderation tas i Feedback-forumet.

Personangrepp.se låter som en skön idé annars men stämningen blir nog lite spänd därinne.

1
Bevaka tråden