[CENTER]Gillar mac-gillare![/CENTER]
[CENTER]-Detta är min egen bedömning, har kanske bara sett på detta med monofonisk inställning-[/CENTER]
Jag har precis börjat fatta tycke för mac, köpt ipod och får snart min ibook. Med detta intresse följer också alla mac sidor, såklart. Jag kom precis på en sak, största delen av alla på dessa mac sidor (speciellt 99mac) är vänliga.
Här kommer en egenhändigt komponerad analys av mac- och pcanvändare:
I skolan har det ju alltid funnits "nördarna", den människoskara som...
...varje ledig sekund är inne på mac sidor, klickar runt och håller på med sina macar.
...sammlar sig i grupper om 4-6.
...pratar inom gruppen ständigt om komplicerade saker i ämnet: Mac.
...är VÄLDIGT goda vänner och ljämnställda i gruppen.
Dessa förutsättningar hade förut också pc-nördarna, MEN detta har förändrats till att en människoskara som...
...lanar i grymt stora grupper/gäng.
...ständigt är inne på msn, med MINST 50 kontakter som de frenetiskt chattar med.
...skriker på lektionerna.
...inte är trevliga.
När jag själv läst igenom detta måste jag framföra att mac inte bara är den bästa sortens mulimedia maskiner, utan med vänligast och absolut trevligast annvändare.
(Jag trycker inte ner någon speciell, detta är bara det man ser i åldrarna 13-19)
Man ser det också på sättet ni alla skriver i forumen, ni svär inte ofta, och om ni gör det är det på ett trevligt och skojigt sätt. Ni blir typ aldrig arga på varandra, även om ni har helt delade åsikter om en fråga.
(Vill bara tillägga, pc är skit. Pappa sparka just sönder sin, (allvar, är lite skraj!)de blir konstiga direkt, felmedelanden, 1024 ram värkar var 128 osv... ...i oändlighet!)
Jag vill härmed hylla alla som valt mac och är en del av denna fina människogrupp.
[CENTER]Grattis till ett trevligt liv![/CENTER]
Martin
PS. skulle vara trevligt med respons och analyser DS.