Jag ringde Apple igår, jag skulle då först enligt dom installera om systemet. Igår kväll gjorde jag backup...
...imorse var skärmen nästan död, jag försökte komma in i systemet, men skärmen visade mest ett trasigt inloggningsfönster som helt plötsligt kunde bli till mosaik, alltså helt omöjligt att kunna tyda eventuell grafik.
Ringde Apple igen.
Ja han insåg nu att det inte hjälper att installera om X.
Han sa att det var skärmen som skulle bytas - inte midplanet. -ok, jag trodde det var ett grafikkorts fel.
Jaja vem bryr sig - bara den funkar som den ska, det enda oroliga är att man kanske får en skärm med någon död pixel. Nu har jag inga, det tycker jag vore jäkligt surt. Jaja vad e en död pixel mot en död skärm, man får se det hela positivt.
Nu frågar han på Apple om jag vill byta detta själv - NEJ tack säger jag, en av många anledningar till att jag köpt en imac är att jag vill slippa det där med att pilla i datorn.
(Det roliga i detta med att byta grejer i sin dator är intressant eftersom OM du råkar göra fel och något går sönder så är det du som får stå för det, alltså ryker en del av garantin - Detta är riktigt kasst tycker jag)
Ok då får du ta den till ett service ställe svarar han. Kul för mig som bor på gotland, säger jag.
Ni får väl skicka en låda som jag kan skicka den i.
Nej det kan inte jag göra här ifrån, du får ringa kundtjänst.
Ja ja se det positiva - du får prata med ännu en trevlig o glad Apple människa som är service minded.