Jag har gjort gradeing av en kortfilm i Final Cut Pro/After Effects (med Magic Bullet). Det funkar ABSOLUT på den nivån vi låg på då (inspelning med DV, okomprimerad 8-bit redigering, slutformat var DVD och BetaSP). Final Cuts Färgkorrigering är även den jäkligt bra FCP i sig kan rendera riktigt bra om du kör HDRI (32-bit float) rendering (tar en jäkla tid på en G4 dock).
Jag kan även säg att jag color-matchat one-scan material av en film mot en final grade av en film, filmad på 35mm och graded på Filmteknik. Det funka utmärkt med FCP's Color Corrector, helt klart. Kunden blev riktigt impad av att kunna jobba med offline/one-scan i "near" final-grade look.
Jag tror om inte slutproduktionen är på film så är du helt klart "säker". Det FINNS bättre gradinglösningar, helt klart, men jag tror din "kombo" är bra och prisvärd. Rekommenderar dig dock att titta på Magic Bullet för AE eller Magic Bullet for Editors för FCP. Där kan du färgsätta RIKTIGT snyggt.