hej,
Jag är väldigt sugen på att köpa en Mac Mini. Jag har en gamla Powerbook Titanium G4 550 Mhz som fungerar fint till det mesta, även om det kan upplevas som lite "segt" ibland.
Just nu har mitt grafikkort till min Pc krashat, och undertiden kör jag min PB på extern skärm, bluetooth tangentbord+mus och allt fungerar såklart klockrent.
Så jag har funderat under en ganska lång tid att satsa på en mini, den är så förbannat tyst och den klarar ju av det mesta.
Frågan är; It is enought?
Jag vill inte ha en iMAC då jag är emot dator+skärm-i-samma-tjafs speciellt när saker går sönder (Och det verkar ju skärmarna göra lite då-o-då).
Så då är ju valet mellan en PowerMac och en mac Mini, ganska stor skillnad mao. (både i cash och prestanda). Men vad behöver man ?
Jag kanske kommer behålla min PC; alternativt satsar jag på en Xbox för spelandet. (Det är där jag har min akilleshäl egentligen).
Annars jobbar jag mycket i blandad miljö,
så samba måste funka fint (vilket det iofs. gör hyfsat),
mail måste vara ok (Thunderbird är rätt ok),
HTML edit (där saknar jag en bra editor, använder xHTML edito på windows),.
Musik - No problema
Webbläsare - Jag upplever att både safari och Firefox är slött på min PB, flash är katastof
Spel - Är det i överhuvudtaget möjligt att spela spel med 32M Grafikminne?
Vad säger ni ? Nån som faktiskt HAR en mini ? Funderar att dra ner till inlife och klämma lite mer på en. Annars är jag helt tänd. Kommenrarer ?