Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har lite problem när det gäller att skapa en PDF från ex.vis ett word dokument. Om jag vill konvertera en wordfil till PDF, klickar jag på ikonen "Convert to pdf". Men problemet är att den inte konverterar till pdf, det kommer istället upp en ruta med alla mina program, och den ställer frågan "Var är printer setup utility". Jag är då tvungen att scrolla ner till "skrivarinställningar", och klicka på densamma. Först då går det att konvertera till PDF. Blir lite bökigt om man alltid måste göra denna manöver, är det någon som har en lösning, så skulle jag bli mycket tacksam.
Ha det så bra!
/Patrik
Ps: Har senaste versionen av OS-X, samt kör Acrobat 7.0 standard (Engelsk) Ds.
Jag har också haft problem med att få en del av Adobes grejer (vilket denna plug-in är, som jag fattat) att hitta skrivare. Har tyvärr ingen lösning.
Men OSX har ju en inbyggd finess som är bättre: Istället för att göra som du gjort hittills, klicka bara Äpple + p (eller välj "Skriv ut" fråm menyraden) som om du skulle skriva ut på en fysisk printer. I dialogrutan som kommer upp klickar du knappen "Spara som PDF" längst ned till vänster. Voila!
det här var en bugg som kom i och med Panther men den borde vara löst i 7:an
Kontakta Adobes support, den är gratis och det är din rätt som kund.
Hej Richard!
Jag har 10.3.8 versionen, och det borde (tror jag) vara den senaste. Ska lyda ditt råd och ringa direkt till Adobe, sparar säkert "många suckar och stön" på så vis
Först då går det att konvertera till PDF. Blir lite bökigt om man alltid måste göra denna manöver, är det någon som har en lösning, så skulle jag bli mycket tacksam.
Vi sitter på Mac OS X 10.3.7 och Acrobat 6 Professional. Jag gjorde den manövern på min dator en gång, fick en trevlig Adobe PDF-skrivare i Print Center. Nästa gången jag väljer att skapa en pdf med ikonen i Word så börjar den direkt att skapa pdf-filen. Jag behöver alltså inte välja Print Center varje gång.
Mitt problem (såklart jag har ett sådant!) är att jag inte får ut någon pdf. När statusbaren är i slutet av sin resa så stannar allting. Efter några minuer tröttnade jag och avbröt.
Om jag i den vanliga utskriftsdialogen väljer Adobe PDF som skrivare får jag ut en pdf. Då kan jag också under de skrivarspecifika inställningarna välja vilken kvalitet jag vill ha på min pdf. Jag ser där Distillers jobotions.
/c
PS. Däremot får jag inte med mig hyperlänkar som finns i Word-dokumentet. DS.