Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X aka Puma. Lite "hands on" info

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2001-09-04 22:06

Det hade ju varit koolt om Apple lyckats prestera 10.1 prestanda redan vid släppet i år. Men jag tror att det hade varit på bekostnad av alla koola features i X.
Nu kanske någon tycker att detta hade varit att föredra, men jag tror att vi då inte hade haft mycket mer en ytterligare ett fönster skal ala KDE, Gnome ovanpå BSD.
Vad som särskiljer OS X från övriga *nix dialekter med fönster hanterare är just alla "bells & Whistles" som OS X nu gör sig kännt genom. Nu när OS X är etablerat som en stark *nix kandidat på marknaden kan Apple koncentrera sig på att slipa diamanten. Och efter att ha provat 10.1 hos min vän Albert så kan jag bara säga att ni inte behöver installera Mandrake, Yellow dog, red hat, etc. 10.1 är ett fullvärdigt operativ system som har lite mer än de andra *nix dialekterna kan erbjuda.
Jag kan berätta att Albert provkört DVD spelaren i en sen "build" och den rullar fantastiskt bra. Bättre än DVD spelaren i OS 9! Tänk er en film som rullar på en pismo 400mhz. Du skrollar i menyrade lite planlöst för att t ex ändra skärm upplösningen. Vad händer under OS 9? Jo filmen hackar och stannar. För att fortsätta när du slutar skrolla. Inte så i OS X! Allt flyter på finfint... Det enda som kan störa är att den fina in och uttoning som högtalar symbolen gör när du höjer och sänker volymen inte ser snygg ut mot DVD fönstret och att man inte kan minimera DVD fönstret och fortsätta se filmen i dockan. Men allt detta beror ju inte på Apple utan på filmbolagens kopierings nojja....

  • Medlem
  • 2001-09-04 22:47

funkar tv ut pa powerbook i book i 10.1

Här är lite kommentarer kring OS X 10.1 build 5G40. Roliga är dom också...
http://www.droolworthy.com/reviews/5g40_notes.html

Kan också berätta att IE 5.1 är så pass snabb och stabil att jag överger Omniweb... för tillfället i alla fall.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2001-09-06 14:07

"Släpps i september" står att läsa på Apples sidor. Vad tror ni? snart eller 30/9? Någon som vågar slå vad?

Dessuom verkar uppgraderingen ska kosta 20$... (vilket är OK om den är så pass bra som många säger!)

Enligt Railhead Design kommer en Build att frysas för Golden Master den här veckan. Därefter två veckors tillverkande och förpackande = Paris.

Skulle tro att Steve har med sig boxen upp på scenen när det blir dags för keynote.

"... And one more thing! The update is available as download, starting now!"

Dream on....

Hehehe...

Gå in på Railhead Design fort!. Arent Fox, Apples advokatbyrå i copyrightfrågor, häcklas rätt rejält idag. Mycket rolig läsning

Där nämns också 5G55 som sista version för Golden Master-Builden.

[ 06-09-2001: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

  • Oregistrerad
  • 2001-09-06 19:48
Citat:

Skapades ursprungligen av: love:
funkar tv ut pa powerbook i book i 10.1

I 5G40 så ville den inte spela upp filmen när jag kopplade in den på teven. Men det va inga problem att koppla upp och så... Får se vad 5g48 kan göra....

Bevaka tråden