Tänkte ta och berätta om mitt äventyr ikväll...
Far kommer hem från kontoret och har sin dator som säger att den inte behövs uppdateras men samtidigt att den inte kan änvända ett program som kräver minst 10.1.2
Jag blir genast fundersam, kollar lite info och det visar sig att hans system befinner sig på 10.1 nivå... Går genast in i programuppdatering och letar uppdateringar, men icke då...
Går då och hämtar hem 10.1.5 combo, men icke då... den krävde att man hade systeminstallerarens uppdatering till 1.0 (programuppdaterings uppdateraren ni vet) .. hämtar hem denna manuellt.. men icke då! Den säger att det inte finns någon valid HD att installera på... Läser då på detta forum om security updates och går lös på dessa... Tankar hem 3st varav en kräver att programuppdateringsprogrammet ska vara uppdaterat... men de andra två går finemang att installera.. Efter detta så startar jag om burken och kör en os x 10.1.5 combo (som även den blev nertankad), när den är så gott som klar säger den att ett fel uppstod vid uppackning av filer... Startar om datorn och kör uppdateringen av 10.1.5 via programuppdateringen tillsammans med lite andra java uppdateringar m.m.
Snart ska jag gå upp igen och se hur det gått för den stackars PB G4an ... ville bara skriva en rapport och tipsa om vägen man ska gå då datorn säger att inga uppdateringar är nödvändiga (fast man vet att det finns några man ska ha
Tanka hem Security Updates
Kommer tyvärr inte ihåg exakt vilka två det var men det löser ni säkert själva, ni där ute ... som också råkat ut för "OS BUGGEN"
Over & Out
MVH