"Macarna kan visserligen inte konkurrera prestandamässigt, men det gör ju inget för åh, de är ju så snygga..."
Undrar när det egentligen blev såhär. Troligen i samband med lanseringen av OS X, som tycks ha lockat över många ytliga PC-användare ("kolla, vicket snyggt OS!") och samtidigt skrämt bort många seriösa Mac-användare.
Jag måste faktiskt säga ifrån nu.. Jag bytte från PC just för att Windows inte kunde leverera den kraft som jag ville att en datorn för 25 000 skulle göra, och då var det ändå en stationär PC. Sedan jag bytte upp mig, först till en PowerBook 17" 1,33GHz och nu med en G5 dual 2GHz så är det klart som korvspad - macar är både snabbare och snyggare. Iallafall för hur jag använder dem.
Apple är inte ute efter 14-åriga CS-nördar, utan efter personer som upskattar snabbhet och effektivitet. Så har jag uppfattat det iallafall - om det inte är så så producerar Apple helt fel datorer
DÄREMOT är det ju konstigt hur fasen man blivit Mactaliban på bara 6 månader.. Det är helt sanslöst, man följer vartenda "move" som Steve & grabbarna gör, medans på PC-sidan var amn aldrig så frenetiskt involverad i vad som hände på marknaden.. Man konstaterade, vecka efter vecka, att nu kom det en ny processor, och ett nytt graffekort, osv..
Det är lite som en sekt, man blir beroende också..