Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När skeppas Tiger, tror ni?

Tråden skapades och har fått 140 svar. Det senaste inlägget skrevs .

När tror ni man kan förvänta sig att Tiger skeppas om man beställt från Apple Store? Hur har det varit vid tidigare versioner? Känns ju lite segt att beställa från Apple Store om det anländer långt efter det dyker upp i butik...

Bara 4 dagar kvar nu...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-04-25 13:07

Det har redan skickats till vissa i andra länder. Har ej hört något om att folk fått bekräftelser från svenska Apple Store. Antingen börjar de skicka ut denna veckan för att försöka leverera till den 29:e eller så kommer det att börja levereras i nästa vecka. Det återstår att se helt enkelt. Annars kan man ju alltid ringa till TNT och vara frågvis, de är ju inte direkt kända för att vakta sin tunga.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-25 23:41

Är det någon som har annan leveransstatus än "Open" ännu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-26 06:50
Ursprungligen av skamuel:

Är det någon som har annan leveransstatus än "Open" ännu?

Nä "Open" här också. Nu ångrar jag nästan att jag beställde via AS. Hade nog varit bättre att stå i kö på Macoteket på fredag och vara säker på att få den på fredag.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-26 07:04
Ursprungligen av stile:

Nä "Open" här också. Nu ångrar jag nästan att jag beställde via AS. Hade nog varit bättre att stå i kö på Macoteket på fredag och vara säker på att få den på fredag.

Ja, man borde lärt sig från Panther-releasen, en helg fylld av ångest innan man fick installera härligheten flera dagar för sent! :eek:

Ska ringa AS idag och höra hur det ligger till.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-04-26 07:20

"On or before 29/04/2005"
- vad det nu betyder i praktiken.....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-26 07:29

Vad betyder: Processing Order? för det har jag som status, iaf om jag kollar statusen från amreikanska Apple Store....

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-04-26 08:55

min har iaf ändrat sig från "PROCESSING" till "OPEN" under natten...

Hur brukar det vara när man beställer datorer i dessa tider? Jag har beställt en PB15 med Tiger installerat, det var nog en fem veckor sedan jag beställde, gick genom jobbet så jag har ingen status att kolla på ordern. Men de borde ju haft tid på sig att ha den färdig till releasedatum, är så less på att vänta..

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-26 10:32

Jag ringde AppleStore för en stund sedan, och killen jag pratade med trodde att Tiger skulle skickas på releasedagen, dvs. jag lär inte få mitt Family pack förrän tidigast måndag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-26 10:50
Ursprungligen av skamuel:

Jag ringde AppleStore för en stund sedan, och killen jag pratade med trodde att Tiger skulle skickas på releasedagen, dvs. jag lär inte få mitt Family pack förrän tidigast måndag.

Fan vad trist, nu kommer man sitta som ett fån och vänta till nästa vecka. Nä, nästa gång får det bli till att köa utanför någon butik...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 13:33
Ursprungligen av stile:

Fan vad trist, nu kommer man sitta som ett fån och vänta till nästa vecka. Nä, nästa gång får det bli till att köa utanför någon butik...

ähh spela roll! de e ju lönehelg, gå på korgen istället!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 16:28
Ursprungligen av skamuel:

Jag ringde AppleStore för en stund sedan, och killen jag pratade med trodde att Tiger skulle skickas på releasedagen, dvs. jag lär inte få mitt Family pack förrän tidigast måndag.

Det suger ju! Såklart ska man ha det man förbeställt i näven på releasedagen. (senast! )

Ursprungligen av Hägg:

Det suger ju! Såklart ska man ha det man förbeställt i näven på releasedagen. (senast! )

Jag kan bara hålla med.. Det här suger!

  • Oregistrerad
  • 2005-04-26 18:08

Verkligen trist att om man inte hinner få det förens nästa vecka. Hade mer än gärna köpt Tiger på tex Macoteket om det inte vore för att man får 50% rabatt som student online, så inte direkt något val. :/

Läste FAQ:en nu igen man får när man förbeställde online.. Där står det ju att förbeställer man före 26:e April så skickas ordern före eller senast 29:e April..

Kanske dags å skicka ut dom nu?

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-26 18:22
Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Läste FAQ:en nu igen man får när man förbeställde online.. Där står det ju att förbeställer man före 26:e April så skickas ordern före eller senast 29:e April..

Kanske dags å skicka ut dom nu?

TNT-bilen körde förbi här för en halvtimme sen. Lyssnade noga, men hörde inga rytanden från lastutrymmet...

När Panther släpptes (den 24:e oktober) började Apple Store skicka ut paketen den 22:a, varvid de levererades under dagen den 24:e. Detta borde innebära att Tiger börar skeppas den 27:e för att vara framme den 29:e.

/M

  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2005-04-26 18:55

[ironi]Tänk att få sin Tiger-leverans försenad i tre dagar nu när Panther plötsligt har blivit hur sopigt som helst... Vojne, vojne..... Hur ska ni klara er?[/ironi]

Om jag inte får min Applestore-beställda Tiger på fredag så tar jag det som ett gott omen om att jag ska gå ut i det vackra vårvädret i helget och andas lite frisk luft och få lite uv-strålning på mig istället för att sitta inne och uggla.

Förresten, vad är det som är så revolutionerande med 10.4? Dashbord? Jag har redan Konfabulator. Spotlight? Jag vet vart jag har mina filer liggande på macen, än är jag inte senil, men jag blir väl det förr eller senare. Automator? Säkert bra, men just nu har jag inga repetiva sysslor som jag behöver automatisera, men endera dagen så.... RSS? Jag kör Newsfire, men Safarin kanske är bättre.

Trots att jag är lite skeptisk till det hela så beställde jag en samma dag som den announcades på AS. Man måste ju hänga med

Ja jag undrar ju hur Macoteket gör. Jag har beställt min där. Undrars om det ligger en postavi i lådan när jag kommer hem på fredag kväll...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 05:37

Sådärja. Jag fick precis leveransmeddelandet från Apple Store så nu är tigern på väg hem till mig.

Citat:

Uppskattad leveranstid för beställningen är 3 - 4 dagar.
Var god beakta att detta avser arbetsdagar och att detta bara är en ungefärlig angivelse.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-27 09:10
Ursprungligen av elk:

Sådärja. Jag fick precis leveransmeddelandet från Apple Store så nu är tigern på väg hem till mig.

Kan detta också vara en indikation på att de håller på och frankerar för glatta livet? Jag försöker kolla statusen på min beställning.

Ursprungligen av elk:

Sådärja. Jag fick precis leveransmeddelandet från Apple Store så nu är tigern på väg hem till mig.

Om det tar 3-4 dagar så lär det ju inte bli någon Tiger för dig i helgen..
Posten har aldrig varit direkt snabba

Ursprungligen av Martin Björkdahl:

Posten har aldrig varit direkt snabba

Posten? Är det inte TNT?

Tar inte mer än två dagar att skicka med TNT från Irland. När Panther lanserades tog det exakt två dagar, och paketen var framme samma dag som OSet började säljas i butikerna. Så jag tror nog visst att de som beställt på AppleStore kan räkna med leverans under fredagen.

Posten är som tur är inte inblandad i leveransprocessen.

/M

Ursprungligen av Martin Belak:

Tar inte mer än två dagar att skicka med TNT från Irland. När Panther lanserades tog det exakt två dagar, och paketen var framme samma dag som OSet började säljas i butikerna. Så jag tror nog visst att de som beställt på AppleStore kan räkna med leverans under fredagen.

Posten är som tur är inte inblandad i leveransprocessen.

/M

Det är dom visst.. Jag fick mitt iLife 05 levererat av Posten AB som tar över i Göteborg dit paketet kom med hjälp av TNT..

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 15:46

Nu fungerar beställningsstatusen, och därmed paketspårningen (tigerjakten?), igen.
Hoppas bara jag inte ligger och sover när budet kommer. Det gjorde jag för ett år sedan när min PowerBook var på väg. (:

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 16:10
Ursprungligen av elk:

Nu fungerar beställningsstatusen, och därmed paketspårningen (tigerjakten?), igen.
Hoppas bara jag inte ligger och sover när budet kommer. Det gjorde jag för ett år sedan när min PowerBook var på väg. (:

Hur spårar man paketet? Jag försökte spåra med Apecode men Apecode kanske gäller enbart leveranser från Asien mm? Apecode hittade i alla fall inte mitt paket fast jag fått epost bekräftelse från Apple att Tiger skickats. Använder ni något annat än Apecode för spårning av Tiger?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 16:15
Ursprungligen av Ramirez:

Hur spårar man paketet? Jag försökte spåra med Apecode men Apecode kanske gäller enbart leveranser från Asien mm? Apecode hittade i alla fall inte mitt paket fast jag fått epost bekräftelse från Apple att Tiger skickats. Använder ni något annat än Apecode för spårning av Tiger?

http://www.tnt.com/country/sv_se/services/online/track.html

Ursprungligen av Ramirez:

Hur spårar man paketet? Jag försökte spåra med Apecode men Apecode kanske gäller enbart leveranser från Asien mm? Apecode hittade i alla fall inte mitt paket fast jag fått epost bekräftelse från Apple att Tiger skickats. Använder ni något annat än Apecode för spårning av Tiger?

Var hittar ni fraktnumret?

Bevaka tråden