Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När skeppas Tiger, tror ni?

Tråden skapades och har fått 140 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-04-28 09:43
Ursprungligen av skamuel:

Jag har beställt familjepaketet också. Verkar som att de dröjer, ja.

Nu är min familjelicens "shipped". Kanske paketet kommer imorgon ändå... Vi som beställt familjelicens borde väl få paketen först, vi har ju fler burkar att uppgradera tydligen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-28 09:04

Så nu kom mitt till stockholm, kl 08.29 redan tydligen. Då hinner paketet nog komma ut idag ändå. Tur att man inte har något vettigt för sig idag iaf.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-28 09:11

Bara att gratulera er som får paketet idag eller imorgon.
Konstigt att Apple inte kunde få ut alla beställningar igår, har man beställt den 12:e så har dom haft gått om tid att lägga ner några DVD i ett paket och sätta dit en adresslapp.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-28 09:13

Sen är väl frågan om TNT hade tillräckligt med bilar tillgängliga för att köra ut alla kopior

Ursprungligen av nr3:

Sen är väl frågan om TNT hade tillräckligt med bilar tillgängliga för att köra ut alla kopior

Ja, eller om de ens bryr sig att kolla om man är hemma :rolleyes:

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2005-04-28 09:16

Mitt är skickat och har kommit till Stockholm nu

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-04-28 09:18

Du måte ha lata budgubbar du. Hit ringer dom nästan alltid innan dom kommer, men det kan också bero på att dom är vana att folk inte är hemma här.

Ursprungligen av nr3:

Du måte ha lata budgubbar du. Hit ringer dom nästan alltid innan dom kommer, men det kan också bero på att dom är vana att folk inte är hemma här.

Jag har betällt från Apple ungefär 5 gånger och en enda gång av dessa har budet ringt och meddelat att han ska komma, och då var det 10 minuter i förväg. tnt är tyvärr helt värdelösa i detta avseende.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-28 09:33
Ursprungligen av hallgren:

Jag har betällt från Apple ungefär 5 gånger och en enda gång av dessa har budet ringt och meddelat att han ska komma, och då var det 10 minuter i förväg. tnt är tyvärr helt värdelösa i detta avseende.

TNT lejer ut leveranserna i mitt område till Adena Picko's. De är grymma på att se till att paketen kommer fram. Är man inte hemma ringer de på mobilen och frågar om de kan lämna paketet på Statoil.

Den här gången kommer de inte undan, sätter mig utanför porten nu tills de kommer

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2005-04-28 09:34

"Open" fortfarande för min del… Får väl sluta hoppas på leverans i morgon då kanske.

Beställde Jam Pack 4 för leverans samtidigt, kanske därför det tar lite längre tid?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-28 09:37

Jag har tidigare angivit min jobbadress när jag beställt från Apple (så man inte missar en dag för att man inte är hemma), och det har aldrig varit några problem. Nu får man bara hoppas att de inte levererar paketet _efter_ fem då

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 09:38

Ok, det är den 28 april och jag sitter med en kartong på vilken det står Mac OS X Panther i min hand. TNT var just förbi. Är det inte lite märkligt? Borde inte Apple se till att ingen får det före det datum dom angett som releasedag?

Ursprungligen av Balkelito:

Ok, det är den 28 april och jag sitter med en kartong på vilken det står Mac OS X Panther i min hand. TNT var just förbi. Är det inte lite märkligt? Borde inte Apple se till att ingen får det före det datum dom angett som releasedag?

Det är väl därför du fick Panther, och inte Tiger.

Panther? Låter som en miss...

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 09:47

Oj, min tiger kom till Örebro 07:56 imorse och är sedan 08:15 "Out For Delivery". Jag borde få paket innan lunch om allt går bra.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 09:47

Fan vad ni märker ord då... jag menar naturligtvis Tiger. Det är för att jag blev väckt alldeles för tidigt av TNT.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 09:57

Yes!! Idag kör man Tiger.. Väntar på TNT som ska komma med tigern nån gång under dagen...

Här! Installering nu, återkommer.

Paket i Stockholm!

Edit:

"Kan vi komma över i morgon", säger de nu. :rolleyes:

Senast redigerat 2005-04-28 10:39
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-28 10:17

Mitt i Stockholm också!

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-28 10:18

Jag är inte alls frustrerad över att mitt paket inte är skickat än...

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-04-28 11:10
Ursprungligen av skamuel:

Jag är inte alls frustrerad över att mitt paket inte är skickat än...

inte jag heller... *tugga sönder pennan*

Ni som fått era paket, när beställde ni?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-28 12:18

TNT var just på besök
Beställde natten mellan söndag och måndag.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2005-04-28 12:25
Ursprungligen av DeZoe:

TNT var just på besök
Beställde natten mellan söndag och måndag.

skumt, jag beställde min förra fredagen?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 10:42

både tiger och powerbook har status "shipped" nu, men det verkar inte som något av paketen kommer fram denna veckan

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2005-04-28 10:57

Jag var först?

För 20 minuter sedan ca. kl. 10.30 kom en tjomme från TNT och överlämnade mitt Tiger hit till jobbet. Dessvärre arbetar jag vid en statlig myndighet där vi har peezee och windooze. Jag tror jag kommer att flexa idag...

Min kollega talade i telefon med sin pojkvän när hon fick se mitt STORA leende när jag förväntansfullt packade upp kartongen och berättade detta för sin pojkvän som arbetar med datorer. Hans svar var: "Är du säker på att det var ett operativsystem han blev glad för?" Behöver jag berätta att han arbetar med peezee?!

Åååååhhh! Är det inte hemgång snart...

Senast redigerat 2005-04-28 11:14

*LOL*
Jag förstår dig...
Men jag vet också hur dennes kolelgas pojkvän inte förstår dig...

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-28 12:33

Funderar på om de prioriterar storstadsområden? Snubben på AppleStore jag pratade med i förrgår frågade om postnumret, och hintade lite om att det kunde bero på det... Ni som fått Tiger, verkar det stämma?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-28 13:23
Ursprungligen av skamuel:

Funderar på om de prioriterar storstadsområden? Snubben på AppleStore jag pratade med i förrgår frågade om postnumret, och hintade lite om att det kunde bero på det... Ni som fått Tiger, verkar det stämma?

Nix, beställde 12:e, bor mitt i Sthlm:s innerstan. Verkar som att det är lotteri. Min order är fortfarande "open". Ångrar att jag beställde via AppleStore, nästa gång blir det att gå till en butik istället.

Bevaka tråden