Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ruta som kommer upp när man backar i Safari

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 12:31

När jag vill backa tillbaka på vissa sidor i Safari så kommer det upp en "Är du säker på att du vill skicka.........", inte bara en gång utan minst tre!

Kan man inte bocka för nån liten ruta nånstans så att man slipper det?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-04-27 13:15

Det kanske finns flera POST formulär (om än dolda) på dessa vissa sidor? Isf är det nog svårt att komma runt problemet, mig veterligen finns det ingen sådan ruta att bocka av/för. Men jag kan ha fel...

• Medlem
  • 2005-04-27 13:26

Detta är inte ett specifikt Safari "problem" utan finns nog på nästan alla webläsare...

Precis så är det.

Om du har fyllt i något formulär på sidan FÖRE den som du vill backa till, så har formulärdata skickts till sidan som du ska backa till, och då frågar Safari om du vill skicka det igen. Det är bara att vänja sig tror jag, för det finns inget i de vanliga inställningarna som kan ta bort den rutan..

• Oregistrerad
  • 2005-04-28 17:10

Okej, det var ju tråkigt. Tack ändå!

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-28 18:38

Jag har också retat mig på detta fenomen. Men det borde ju inte vara en omöjlighet att fixa då man slipper detta problem i Internet Explorer, men det kanske finns en vits med att den vill skicka om och om igen...

Kör IE på de sajter där det håller på att reta mig till vansinne.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-04-28 21:41

Menar du IE/Mac nu? Jag kör IE6/Win på jobbet, och där får man precis samma fråga. Fast formulerat lite annorlunda kanske.

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-04-29 18:38

Internet Explorer 5.2.3 för MacOS X, här slipper man det problemet, ja.

Man slipper problemet både med Internet Explorer och Firefox, det är ett Safariproblem, den är helt kass på vissa sidor.

1
Bevaka tråden