Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Mac OS X Tiger redan på väg! (har nu fått min)

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2005-04-27 12:49

Hej!

Fick imorse bekräftelse brev om att min "Tiger" har skeppats iväg ida (eller ska). Riktig glad över de! Hoppas bara att den kommer på fredag inte på måndag! Hade varit skoj och få den om födelsedagspresent de är så att jag nämligen fyller år 29:e april den stora dagen både för Apple och för mig (fyller 18) Hoppas i varje fall alla ni är lika glada som har beställt en kopia av OS X Tiger...

Senast redigerat 2005-04-28 10:52
  • Medlem
  • 2005-04-27 12:54

Oj! Då kan du avsmaka ditt livs första glas Bordeaux, samtidigt som du installerar Tiger!

• Medlem
  • Linköping
  • 2005-04-27 13:23

Eller din första lagliga drängfylla på Jack Daniels och Coca-cola

• Avstängd
  • International user
  • 2005-04-27 13:37

Ja för en redig fylla slår ju sånt skit som att man är röstberättigad och att föräldrarna inte har lagligt försörjningsansvar osv.osv...
Men grattis iallafall!
/M

Ursprungligen av Mattias L:

Ja för en redig fylla slår ju sånt skit som att man är röstberättigad och att föräldrarna inte har lagligt försörjningsansvar osv.osv...
Men grattis iallafall!
/M

Föräldrar är faktiskt ansvariga för försörjningen så länge man går på gymnasiet dvs. tills man är 19 (nu kanske jag ljuger men jag har hört det iaf. Om detta är fallet citera gärna lite lagtexte eller liknande )

Tråkigt att se att det jag trodde stämde. Många widgets funkar mindre smidigt här i Sverige.
Gual sidorna funkar tydligen inte.
Tvekar på att Flight Trackern fungerar på många andra än amerikanska flygbolag (eller bara flighter inom eller till/från USA)
Väder-widgeten har uppenbarligen inte mycket koll. 4 grader och regn? 14 grader och sol har jag utanför mitt fönster...

Ursprungligen av Jocke08:

Tråkigt att se att det jag trodde stämde. Många widgets funkar mindre smidigt här i Sverige.
Gual sidorna funkar tydligen inte.
Tvekar på att Flight Trackern fungerar på många andra än amerikanska flygbolag (eller bara flighter inom eller till/från USA)
Väder-widgeten har uppenbarligen inte mycket koll. 4 grader och regn? 14 grader och sol har jag utanför mitt fönster...

Du måste välja rätt Stockholm

Flight Tracker klarar SAS. Kollade just nu flyg mellan Göteborg och Stockholm.

Ursprungligen av Leftrustle:

Du måste välja rätt Stockholm

Flight Tracker klarar SAS. Kollade just nu flyg mellan Göteborg och Stockholm.

Trodde jag inte, men jag blir gärna överbevisad

Blir väl kanske att köpa Tiger i alla fall...

• Oregistrerad
  • 2005-04-27 15:14

Spill inte på tigern bara... Grattis

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-04-27 15:16

Min är också på väg (Tiger alltså... inte fyllan...)

• Medlem
  • Solna
  • 2005-04-27 15:21

Själv ska jag beställa iMac med Rävern

• Medlem
  • Örebro
  • 2005-04-27 15:41

På min order från Apple Store står det OPEN fortfarande fast jag beställde första dagen det gick. Hm..

Nåja. man vet ju ungefär vad som väntar en, så nog klarar man sig utan Tiger den 29:e

• Medlem
  • 2005-04-28 10:51

Har nu fått min Tiger! Tyvärr en dag innan föelsedagen.... Men lika glad som alltid när man fått något nytt

• Oregistrerad
  • 2005-04-28 10:56
Ursprungligen av icep:

Har nu fått min Tiger! Tyvärr en dag innan föelsedagen.... Men lika glad som alltid när man fått något nytt

Då borde det vara installerat och klart nu?

• Medlem
  • Slussfors
  • 2005-04-28 11:51

Woho!! TNT ringde precis och sa att de kommer förbi imorgon med Tigern.

Ursprungligen av Lacke:

Woho!! TNT ringde precis och sa att de kommer förbi imorgon med Tigern.

I second that. Leverans till jobbet dessutom. Snyggt jobbat. Återstår bara att backa upp allting i natt utifall att saker och ting skulle gå snett (även om jag tvivlar på det...)

Dashboard

Mitt skrivbord med dashboard aktiverat...

Fungerar Yellow Pages-widgeten eller är det som förväntat, "US ONLY"?

• Medlem
  • Tyresö
  • 2005-04-28 16:46
Ursprungligen av enders:

Har du verkligen rätt Stockholm? Inte sjutton regnar det utanför mitt fönster.

Ursprungligen av DozePih:

Har du verkligen rätt Stockholm? Inte sjutton regnar det utanför mitt fönster.

Nope, de hade jag inte, det finns ju stockholm i usa, så det var den som var aktiverad.
Har nu hittat Örebro t.o.m.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-28 12:13

Min tiger är Out For Delivery

Jag har Tiger "up and running". Det plingade fint på ringklockan runt 10 snåret i morse. Nu är det installerat och klart.
Jag sitter på en PowerBook 12" första generationen och kan bekräfta prestanda ökningen!! Att rulla sidor i Safari går smort som bare den, även att ändra storlek på fönster å sånt. Känns kanon!

Nu vid lunch ringde det på dörren, jag är Tigerägare!

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-28 12:26

Jag fick min tiger nu

• Oregistrerad
  • 2005-04-28 13:29
Ursprungligen av Shinzon:

Jag fick min tiger nu

Skicka upp lite screenshots!

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-04-28 14:46
Ursprungligen av G.Lindqvist:

Skicka upp lite screenshots!

Har inte installerat det än. måste läsa vad man skall backa up innan jag installerar.

• Medlem
  • Härnösand
  • 2005-04-28 12:59

Min står som:
Shipped
1 Shipped 27/04/2005

Woohoo

• Oregistrerad
  • 2005-04-28 14:26
Citat:

Försvinner dockan när man aktiverar dashboard, eller har du bara gömt den? Känns som att det annars kan bli trångt på små skärmar?!

Ursprungligen av Olof Olsson:

Försvinner dockan när man aktiverar dashboard, eller har du bara gömt den? Känns som att det annars kan bli trångt på små skärmar?!

Dockan har jag på "göm automatiskt"...
Svampisen, Yellow pages verkar vara, som du säger, US ONLY....tyvärr

Ursprungligen av enders:

Svampisen, Yellow pages verkar vara, som du säger, US ONLY....tyvärr

Tråkigt, men borde det inte bara vara att ändra hemsidan den hämtar informationen ifrån till svenska Gula Sidorna istället för den engelska varianten?

Bevaka tråden