Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Det nu pågående tv-programmet Vetenskapsmagasinet handlar om bland annat kiselkretsar. Det smartbollen på SVT inte förstår är att engelskans silicon betyder kisel, inte silikon! Gång på gång säger han "silikonkretsar" och liknande.
Haha, jag trodde jag var den enda som tänkte på det.
Inte särskilt intressant heller, hade förväntat mig att få höra talas om framtidens datorer, inte en simpel bluffmakare. Men rätt underhållande.
Haha, jag trodde jag var den enda som tänkte på det.
Inte särskilt intressant heller, hade förväntat mig att få höra talas om framtidens datorer, inte en simpel bluffmakare. Men rätt underhållande.
Väntade mig det också, satt liksom hela tiden och väntade på att allt skulle lösa sig för grabben. Nu var liksom hela programmet fejk. Skumt.
Dock underhållande ändå ska jag hålla med om, men inte så mycket vetenskap.
Slog på TVn precis lagom för att höra meddelandet om att något annat "vetenskapsprogram" skulle vara på onsdag, missade med andra i princip hela programmet....
Kan säga att forskarna på Chalmers inte är så haja på engelska heller... Läser på ett mastersprogram nu, med utländska studenter, och man får ju skämmas när professorerna försöker staka sig fram på svengelska...