Den här tråden har kanske kallnat en del nu... hur blev det?
En sak som avgör är väl om bredbandet kommer via telefontråden eller om det är kabel. Kabel är förhoppningsvis tillförlitligare. Ingen trasslig telefonstation där Telia och BBB knuffas t.ex.
Själv så upplever jag UPC's supportsida som helt i en annan klass är BBB. Men jag är subjektiv förstås; Var nyligen utan både telefon (BBB-IP) och Internet i två veckor, tack för det BBB. När jag ringde support så blev jag först ombedd att byta kablage hemma - kablar som suttit fast monterade i över ett år....
Enligt BBB-Support så pajar vanliga telefonkablar väldigt ofta. Hehe inte under mitt 44-åriga liv i alla fall, möjligvis knaster i lursladden på min gamla "Dialog" för 20 år sen.
När jag franhärdade om att de faktiskt nog minsann behövde skicka en tekniker till stationen så hotade man med att dert skulle kosta mig en hel del pengar.
Det tog mig ca 90 minuters mobilsamtal och tre påringningar till support för att de skulle skapa ett teknik-case. Sen dröjde det en vecka innan min telefon och mitt Internet var igång igen...
Som ni förstår så kan Bredbandsbolaget brinna i helvetet vad mig anbelangar. Jag har sagt upp abbonemanget!
Jag har nu skaffat UPC-Chello via kabel och inväntar att få tillbaks min vanliga Teliatelefonlina.