Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad kommer Apple uppdatera till WWDC 2005?

Tråden skapades och har fått 146 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har Steve kort nan keynote forut utan nagra som helst eg. nyheter?

Ursprungligen av Butterfly:

Har Steve kort nan keynote forut utan nagra som helst eg. nyheter?

Japp det har hänt, jag tror det var sommaren 2004

Ursprungligen av Hunter78:

Japp det har hänt, jag tror det var sommaren 2004

Tiger var väl ingen nyhet antar jag?

  • Oregistrerad
  • 2005-05-30 21:04

Jag planerar att köpa en powerbook 12", hur lång tid tar det innan jag den nya finns i butik om det släpps en på mässan? Är jag en jubelåsna om jag köper en i affär i veckan?

Inte kan det komma en med G5 va?

Senast redigerat 2005-05-31 09:08
  • Medlem
  • 2005-05-30 21:06

lär inte komma nya powerbooks eftersom de uppdaterades rätt nyligen, dock va det mycket längre sedan ibooks blev uppdaterade, så de lär ju få en liten prestanda höjning

så skaffa powerbook du, det skulle jag gjort

  • Oregistrerad
  • 2005-05-30 21:07

Cool. Hur lång tid brukar det annars ta?

  • Medlem
  • 2005-05-30 21:11

allt brukar får sig en uppdatering efter 6 månader, så ibook är det verkligen dags för medan det är några månader kvar för powerbooks skulle jag gissa

  • Oregistrerad
  • 2005-05-30 21:13

Men efter att en ny version lanserats så dröjer det innan jag kan gå in med mitt kort på macoteket och köpa en, hur länge?

Ursprungligen av pontusuggla:

Men efter att en ny version lanserats så dröjer det innan jag kan gå in med mitt kort på macoteket och köpa en, hur länge?

Allt från några veckor till månader. Det beror lite på hur stor uppdatering de gör. Mindre speedbums innebär kortare väntetider. Skulle de släppa PB G5 lär det bli en rejäl väntetid, på några månader. När PB 15 och 17" lanserades tog det ett halvår innan leveranserna började skeppas på allvar. Kan i och för sig berott på att många skärmar var defekta. Behöver du en PB idag, tveka inte att köpa nu.

/M

  • Medlem
  • 2005-05-30 21:16

vet inte, 1 månad extra kanske

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-05-30 21:48

Apple levererade en av årets viktigaste uppgraderingar idag med posten:
En tiger developer t-tröja!

Ursprungligen av MikaelF:

Apple levererade en av årets viktigaste uppgraderingar idag med posten:
En tiger developer t-tröja!

Samma här, fast den är ju i XL! Kan tälta i den där tröjan...

Finns det någon sätt att anmäla sin storlek så att man får rätt nästa gång, eller skickar de XL till alla?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-31 00:26
Ursprungligen av capojava:

Samma här, fast den är ju i XL! Kan tälta i den där tröjan...

Finns det någon sätt att anmäla sin storlek så att man får rätt nästa gång, eller skickar de XL till alla?

Nope, det gör det inte tyvärr, har fått XL varje gång. Men den är klart snygg måste jag säga. Skönt att de skickar en svart t-shirt för en gång skull.

Jag gillar inte att t-shirten har märket Beefy dock... med en tjur med "långa horn".

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-05-30 21:59

Min var också XL, men den kändes inte så stor.
I värsta fall får du tvätta den i 90c då bör den krympa

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-31 14:49

Jag tycker att det är bra av Apple att göra så. De senaste åren så har stevenots blivit tråkiga, pga. att man till stor del vet vad som ska presenteras. Det blir med rykten än mindre överraskning och riktigt tråkigt.

Med detta så kommer nog WWDC bli riktigt spännade vad gäller produkter (brukar inte vara fel i sig annars heller). Samt Apples aktie kommer troligen få en uppåtgående trend efter stevenoten.

Med detta så hoppas jag att Apples taktik håller och att det verkligen blir den positiva överaskning vi alla vill ha.

Powerbook har ju nyligen updaterats, men ibook måste komma en ny utgåva av känns det som. Tror inte att apple skulle välja att uppgradera iBook utan att updatera Powerbook, med ett sådant beslut skulle dom tappa Powerbookkunder. Den enda möjligheten att göra det är att höja priset på iBook vilket också skulle vara fruktansvärt dumt med tanke på det är bra för apple att ha en bärbar dator som inte kostar skjortan, priset skrämmer många PC-ägare som funderar på att byta.

Det jag tror vi ev. kommer få se är andra uppgraderingar, säg att iBook får lite snabbare processor och 512 i ram för att klara tiger, powerbook behåller G4-processorn men får DVD-brännare som standard, en ny bättre skärm, och s-videoutgång, kanske 512 i ram på en pinne, på det sättet skulle apple får mer prisvärda datorer, och fortfarande hålla balansen mellan ibook och powebookkunder.
Eftersom att utvecklingen går framåt och dom befintliga delar sjunker i pris så borde dom kunna erbjuda mer för samma pengar helt enkelt.

Personligen håller jag på att dö av förväntan, eftersom att jag nu den 25:e skulle beställa en powerbook men dick höra om WWDC och är då tvungen att vänta och se vad dom ska hitta på. Sliter nästan håret på mig själv.

Gustav, snart converter.

Antagligen taget från Macrumors, och där säger de att Apple gjort detta i många år. Men märk väl att varken Macrumors eller Thinksecret eller Appleinsider har dessa banners. Aldrig haft. Och det är där ryktena/insidesinfon finns.

Angående problematiken - skall jag köpa eller vänta? Svar: vad jag än skulle köpa i dagsläget när det handlar om mac-datorer...så hade jag väntat med att beställa till efter den 6e. Det är ju bara en vecka tills dess.

Senast redigerat 2005-05-31 12:26

Jo, så blir det

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-31 14:17
Ursprungligen av Maxim:

iPod micro vore coolare en iPod mini med flashminne tunn som tusan med 3ggr så lång speltid som hårddiskvarianten.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-05-31 14:31
Ursprungligen av jazzper:

iPod micro vore coolare en iPod mini med flashminne tunn som tusan med 3ggr så lång speltid som hårddiskvarianten.

Mycket sant.

Jag håller med om att det saknas en micro...

  • Oregistrerad
  • 2005-05-31 14:39

jag tror det kommer en Mac Mini Shuffle, en 100GB, flashbaserad version av minin, där applikationerna startas slumpmässigt.

Ursprungligen av DaPhox:

jag tror det kommer en Mac Mini Shuffle, en 100GB, flashbaserad version av minin, där applikationerna startas slumpmässigt.

Det vore något!

  • Medlem
  • Falun
  • 2005-05-31 22:58
Ursprungligen av DaPhox:

jag tror det kommer en Mac Mini Shuffle, en 100GB, flashbaserad version av minin, där applikationerna startas slumpmässigt.

utan skärmutgång oxå isåfall

  • Oregistrerad
  • 2005-05-31 23:15

Någon som vet om det är planerat live-sädning av the happening?

Ursprungligen av Anders Båth:

Någon som vet om det är planerat live-sädning av the happening?

WWDC brukar mig veterligen aldrig live-sändas. Vi får nog hoppas på en eftersändning istället.

/M

  • Oregistrerad
  • 2005-05-31 23:35

Joo.. eller vilket är det som brukar livesändas då? Hittade i a f adressen till där det kommer sändas (live eller ej): http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf05/

Ursprungligen av Anders Båth:

Joo.. eller vilket är det som brukar livesändas då? Hittade i a f adressen till där det kommer sändas (live eller ej): http://www.apple.com/quicktime/qtv/mwsf05/

Öh. http://www.apple.com/quicktime/qtv/wwdc05/ menar du förmodar jag?

Bevaka tråden