Jag kan ju förtydliga lite (om det nu blir tydligare ?):
På Nikon support-sidan finns instruktionerna för hur jag gör med den nyaste firmwireversionen.
Det står under punkt fyra (Mac):
(efter att ha hämtat filerna, kollat, och packat upp filerna)
Kopiera den interna programvaran till minneskortet
Den interna programvaran kan kopieras till kamerans minneskort genom att ansluta datorn direkt till kameran med USB-kabeln eller genom att ta bort minneskortet från kameran och sedan sätta in det i en CF-kortläsare.
Viktigt
Du kan bara uppdatera en uppsättning firmware (A eller B) i taget. Använd olika minneskort för de olika firmware-uppsättningarna, eller uppdatera den ena uppsättningen enligt instruktionerna nedan och formatera därefter minneskortet innan du uppdaterar den andra uppsättningen på samma sätt.
Direkt USB-anslutning
Eva: punkt 1, 2 3 först, sen:
"4 Slå på kameran.
• Om Nikon View är installerat
Beroende på datorns operativsystem, kan det hända att Nikon Transfer startas och att meddelandet ”Camera or card contains no images. Nikon View will now terminate.” [Kameran eller minneskortet innehåller inga bilder. Nikon View avslutas] visas. Klicka på OK on du vill avsluta Nikon Transfer."
Sen står inget annat - dvs det finns ingen instruktion för hur man skulle göra om man INTE har Nikon View installerat.
Men det kanske funkar ändå ? Det känns iaf lite olustigt om det in instruktionerna nämns det där med Nikon View (ovan). Och så har man inget Nikon View som funkar. Kan jag sabba något om jag testar - så att jag inte kan använda kameran ?
Och det märks säkert att jag har en ny D70 - på mina frågor. Har givetvis mailat Nikon-supporten - men har inte fått svar än.