Jag är helt säker på att man i 9:an kan få CD.n att öppna med ett öppet fönster. Jag har gjort så av misstag för många gånger.
Kan det bero på att du väljer en skrivskyddad image?
Här är delar av en kom-ihåg jag skrev på mitt förra jobb för hybrid-CD-tillverkning (inkl delad data mellan mac o PC, men du kan skippa PC-biten helt, antar jag):
---------
Se till att alla filer är på plats och är rätt namngivna. För mac-partitionen gäller även att placeringen av ikoner etc är rätt då mac-CDn blir en exakt avbild av denna mapp.
Droppa macmappen på programmet "Skivavbildning" (Apples eget verktyg, finns normalt förinstallerat) och välj "Format:Läsa/skriva", "Lägg på skrivbordet" och "Nollställ block".
Spara.
Imagen kommer nu att monteras på skrivbordet som en hårddisk och det är denna vi jobbar med i fortsättningen. Rör alltså inte mac-mappen mer.
Stäng av fildelning.
Starta Toast. Exemplet är på "Toast Deluxe 4.1.2". På senare versioner är tillvägagångssättet liknande men det är mer automatiserat och inte så mkt att hålla reda på.
Välj "Mac/ISO Hybrid"
Klicka på "Data" (för Mac-partitionen) och välj din öppna image. Klicka i "Optimize on-the-fly for speed". "OK"
Klick på "ISO" (för PC-partitionen) och droppa PC-mappen i fönstret.
Klicka på fliken "Settings" och se till att "CD-ROM", "Allow Macintosh Names" och "Use Apple Extensions" är valt. Gå tillbaks till fliken "Files". (Använd CD-ROM XA om du skall göra en Audio Extra)
Klicka på "utvikningsfliken" så att CDns innehåll visas.
Ute i finder: öppna macimagen och droppa den mapp som skall delas på toastfönstret. På detta sätt blir innehållet i denna mapp även tillgängligt på PC, men tar inte upp dubbelt med plats..
Dubbelklicka i tur o ordning på de filer/mappar du vill gömma och välj "Invisible". "Done"
Ute i finder: göm filer o mappar (på imagen) med programmet "Blindfold" eller liknande. Stäng fönstret för macimagen annars kommer den att öppnas varje gång man stoppar in CDn. Irriterande.
Välj "save as image" och bränn från den, så är det lättare att sen göra flera identiska kopior, även om man har ändrat i originaldatan.
---------
Som du ser gillar jag inte CD.s med öppna mappar.
Innan du bränner kan du för säkerhets skull "ejecta" imagen och öppna den igen, då ser du fall fönstret öppnas. Det borde den göra.