GAAAH! Hade skrivit ett långt inlägg men UBB kände inte för att spara det.
I alla fall. Artikeln har rätt i det att den säger att Apple har ett starkt varumärke. Detta har också varit Apples mål. Tyvärr är det fel.
Jag ser ofta Apple-reklam här i München (och jag blir lika glad varje gång) men reklamen säger inte mer än "wow, kan vi designa coola burkar" för den oinvigde. Han har fortfarande ingen aning om varför Macen är bättre.
Apple måste massivt förklara varför det nästa datorinköpet blir en Mac och inte en Wintelburk. Här i Tyskland är tvärtemot Sverige jämförelsereklam tillåten. Det betyder att jag får säga "Saab är bättre än Volvo" i reklamen utan att kunna bevisa det (vilket Apple ivfsh skulle kunna göra).
Apple bör alltså hårdköra en kampanj typ "10 skäl till varför din nästa dator INTE bör vara en Wintel". En sådan borde gå igenom i Sverige också.
Apple-hypen förstår bara vi frälsta. För den oupplyste måste det fram klarare argument till varför Macen är en bättre dator, inte bara att "den är vit och har ett äpple..."
Så kom igen Apple, oss behöver ni inte övertyga längre. Med fakta (och lägre priser) når ni de 95% som inte vet hur hemskt de har det...
Mina fem öre.
[ 05 December 2002, 11:00: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]