Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Om ditt grafikkort inte klarar de avundsvärda effekten kan du trösta dig med en enklare effekt, dra ut en Widget från dockan samtidigt som du håller nere shift.
Om ditt grafikkort inte klarar de avundsvärda effekten kan du trösta dig med en enklare effekt, dra ut en Widget från dockan samtidigt som du håller nere shift.
Min iMacs grafikkort hänger inte med, allt blir bara en skruvad widget med en färgkaskad i bakgrunden. Är det något fel, eller räcker inte grafikkortet på iMac G5 till?
En mer relevant fråga är: hur får man bort den? Fulare och mer irriterande effekt får man leta efter. Tar ju två sekunder extra innan man kan använda widgetsen.
En mer relevant fråga är: hur får man bort den? Fulare och mer irriterande effekt får man leta efter. Tar ju två sekunder extra innan man kan använda widgetsen.
Jag irriterar mig inte så mycket på att den förlorade tiden resulterar i produktionsbortfall som att jag tvingas genomlida ett teknikdemo varje gång jag lägger till en widget. Det är häftigt första gången, men sen blir det bara löjligt.
Jämför med t.ex. dock magnification, som man som tur är kan stänga av.
Jämför med t.ex. dock magnification, som man som tur är kan stänga av.
Dockförstoringen fyller helt klart en praktisk funktion.
Om man har väldigt många objekt i dockan så kan det vara svårt att se och pricka ikonerna. Då är det väldigt praktiskt med förstoring av den ikon som man håller pekaren över.
Så kan man resonera. För egen del tycker jag nästan det blir svårare att träffa rätt när saker och ting åker runt så fort man närmar sig. Just därför är det så bra att man själv kan välja om man vill ha funktionen påslagen eller ej!
apple4ever...orka skafffa helt ny ibook bara för bättre grafikort...dessutom har ju ibooks inte ens coreimage kompatibla grafikkort ens från början, SURT!