Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X x86 läckt ut

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-12 16:30

Såg en nyhet nyligen om att Mac OS X x86 har läckt ut och det fungerar att köra på vilken pentium burk som helst utan problem. Tyvär har jag inte kvar länken, men googlar ni lite så bör ni hitta den...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2005-06-12 16:46

Det står bl a här:
http://www.macfeber.se/2005/06/mac_os_x_p_vilk.html

Om det stämmer ska detta bli mycket intressant att prova! Hoppas kunna frälsa över några pc-kompisar den här vägen också.

"Bli intressant att prova"? Det får man ju inte göra lagligt förutsagt att du inte gör det på en ADC-burk.

Niklas
Man får inte köra för fort på vägen heller!

Nej, och det gör det hela lagligt? Idioti.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-06-12 18:35

Jag tror detta är ett genialiskt drag av Apple. En beta som inte kollar om du har en riktig Applemaskin läcker ut. Folk kopierar och testar på sina egna PC-burkar.
Folk får en inblick i OSX.
Och för att dom ska kunna köra nästa version av OSX måste dom köpa en mac.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-06-12 20:37

Nån som vet om det går att ta hem det? Läste lite på de andra sidorna och det verkar lite som om det bara är trams... Nån som vet mer?

nej det finns ingen version ute nu... men det kommer nog att dyka upp om 2 veckor. och piratkopiering i detta fallet konverterar bara en massa pc dudes... skitbra!

Om det nu har läckt så lär ju hårdvarustödent vara ganska spartanskt. Och även om det lär gå att knäcka Apples skydd på senare versoner så är det nog just hårdvarustödet som kommer att göra att det inte kommer att få något stort genomslag på icke-mac PC:ar.

Det är egentligen synd, för jag är övertygad om att OSX kan få uppemot 50% på hemmamarknaden om de släppde det fritt.

Ursprungligen av ptolemy:

Om det nu har läckt så lär ju hårdvarustödent vara ganska spartanskt. Och även om det lär gå att knäcka Apples skydd på senare versoner så är det nog just hårdvarustödet som kommer att göra att det inte kommer att få något stort genomslag på icke-mac PC:ar.

Det är egentligen synd, för jag är övertygad om att OSX kan få uppemot 50% på hemmamarknaden om de släppde det fritt.

jo det lär ju matcha Darwin och det är jävligt få datorer man kan få igång det på. kan inte annat än att hålla med, OSX fritt skulle ju krossa allt motstånd men apple är ju ett hårdvaruföretag i grunden så...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-12 22:59

Den har EJ läckt ut. Inte än iaf.

Shape of days började hela "ryktet" genom att säga att man kan lita på att en sån kopia kommer läcka. 3 nyhetssidor senare skrivs det att den finns överallt. Det stämmer inte.

mvh
b0bben

EDIT:
Vet inte vad jag ska tycka om bildbeviset nedan...
De flesta mac "warez" sidor/kanaler har inte osx intel nånstans...

EDIT2:
Det har kommit nån torrent på detta såg jag nu, om det är fejk lr inte återstår att se.

Senast redigerat 2005-06-12 23:19

Bildbevis...

http://img173.echo.cx/my.php?image=osxonintel5wg.jpg

Troligen fejk.

EDIT: Troligen fejk

Senast redigerat 2005-06-12 23:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-12 23:15

Den ligger ute på flera bittorrent-sajter redan.

Ursprungligen av Sjöquist:

Nämen är det till att använda anti-antipiratbyråns( ) Torrentserver!?!

B.T.W. Det är nog fejk, den är borttagen nu...

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-06-12 23:56
Ursprungligen av Galeriel:

B.T.W. Det är nog fejk, den är borttagen nu...

Vilken är bortagen? Bilden?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-06-13 00:02
Ursprungligen av Queux:

Vilken är bortagen? Bilden?

Torrenten.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-06-13 00:02
Ursprungligen av snutte:

Torrenten.

Från var?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-13 00:04
Ursprungligen av Queux:

Vilken är bortagen? Bilden?

Nej den version som fanns ute på en av världens största torrentsite! Resten får ni fundera ut själva.

Ursprungligen av Sandell:

Nej den version som fanns ute på en av världens största torrentsite! Resten får ni fundera ut själva.

Anti-antipiratbyråns torrent-site.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2005-06-13 00:15

Ni menar hamnen! Ok, men den går ju att skeppa hem

Ursprungligen av Sjöquist:

Bildbevis...

hxxp://img173.echo.cx/my.php?image=osxonintel5wg.jpg

Troligen fejk.

EDIT: Troligen fejk

Obs! Windowsanvändare med IE och SP1; klicka INTE på länken som Sjöquist postade.

Sitter vid min Wintel på jobbet och brandväggen blockerar bilden med varningen:

Microsoft Multiple Application/OS GDI+ JPEG Processing Buffer Overflow Vulnerability attempt detected

...suck, vad jag är trött på Windows. Att surfa och läsa mail är som att gå genom ett minfält.

Jag har iofs Rhapsody DR2 till PC..

Naiv som är så testade jag den "läckta" versionen av OSX för x86. Inte helt förvånade så var det fake deluxe - vår kära Goatse dök upp på skärmen när vi bootade från skivan. Surprise!

Jag har "bildbevis", men jag varnar för att kika på den om man är lite småsvag för sjukt äckliga bilder! [bortplockad länk /Christofer] (PÅ EGEN RISK!).

Som sagt, XiSO (releasegrupp) har spelat oss ett spratt eller så är det någon som bara har utgett sig för att vara dem i nfo-filen.

Senast redigerat 2005-06-13 10:20
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-13 02:06

Herregud, tråkigt skabbigt! Shit happens I suppose!

Finns det kvar nån trovärdig källa som hävdar att det finns en läckt version av x86-OS-X?

Jag menar, bara för att det fanns en bluffversion ute bevisar ju inte att det INTE finns en fungerande version?

Ursprungligen av benjaminlarsson:

Naiv som är så testade jag den "läckta" versionen av OSX för x86. Inte helt förvånade så var det fake deluxe - vår kära Goatse dök upp på skärmen när vi bootade från skivan. Surprise!

Jag har "bildbevis", men jag varnar för att kika på den om man är lite småsvag för sjukt äckliga bilder! [bortplockad länk /Christofer] (PÅ EGEN RISK!).

Som sagt, XiSO (releasegrupp) har spelat oss ett spratt eller så är det någon som bara har utgett sig för att vara dem i nfo-filen.

Tror knappaste de e releasegruppen som sprattar men de lär ju va pissed på dem som gjort de.

Lite skoj att de va fejk, bandbredd ska ju användas till nåt

Senast redigerat 2005-06-13 10:19

Var allting bara fake, eller finns det verkligen en "läckt" version?

Plockade bort bildlänken med det lite väl magstarka bildbeviset på att det var fejk...

Bevaka tråden