Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Å, Ä och Ö i Quicksilver

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!

Har precis upptäckt quicksilver efter tips på forumet, men till min sorg lirar det inte att söka på å,ä och ö, trots idogt letande bland preferanser mm... måste jag döpa om allt som innehåller dessa tecken ( mestadels dokument ) för att jag skall kunna quicksilva mig dit eller finns det ngt tips på hur man kringår detta minor problem?

med frid/Stefan

Hm, när jag skriver in filnamn med å, ä eller ö så hittas de direkt, däremot visar den inte de svenska tecknen korrekt. Å och ä blir a och ö blir o. Men sökningen funkar så för mig kvittar det...

det funkar på mappar för mig också, dvs att den hittar mappen "Domän" tex, trots att tecknet ä blir till a i detta exempel. Men på filer nada, zit, nope...

med frid/Stefan

För mig fungerar det, delvis. Skriver jag "lösen" får jag fram en fil som heter "lösenord" även om Quicksilver anger att jag sökt på "losen". Men det bäste vore ju att ö motsvarade ö istället för o.

Jag gjorde en sökning i diskussionsforumet för Quicksilver och hittade den här tråden:

International filename support?

Där frågar en svensk kille efter precis detta. Så det är något utvecklarna vet om att användarna önskar sig. Men tråden är ett drygt år gammal, så jag vet inte vad som hänt sedan dess.

1
Bevaka tråden