Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blooper mästerskap..

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-06-18 21:01

Min syster och jag är födda med leder mjukare än det normala. Resultatet blir att vi kan vrida fötter, knän, händer i de mest lustiga vinklar. Men det mest påtagliga är att vi ramlar vid de mest konstiga tillfällen. Vi vrider knän ur led och fotleder viker sig (utan att göra ont) så vi drattar på ändan.
Igår lyckades min syster slå alla rekord.
Hon skulle kasta ner en stor kartong i en papperspress.. Lyckades då med konststycket att vrida knät ur led så hon tappade balansen, resultatet: hon ramlade ner i ett litet utrymme mellan lastkaj och papperspress! Ett fall på närmare 2 meter. Hon klarade sig oskadd så klart. Förutom värk i magen efter allt skrattande.

Min största blooper är nog när jag strosar runt på helt plan mark i ett folkfyllt Funchal, helt plötsligt viker sig ena foten och gör jag ett magplask rakt ner backen..

Alla dessa dagliga bloopers leder till många goda skratt, sådana där historier man kan gå och små fnittra åt i dagar.

Så, fler blooper historier kanske? Någon som vill dela med sig? Ett gott skratt förgyller ju alltid dagen!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-06-18 22:33

Natten till i tisdags lämnade jag vid halvfyra-snåret min sköna bädd, mer sovande än vaken, för att uträtta trängande behov. Snubblade till på tröskeln till badrummet, föll huvudstupa, tog emot mig med armarna mot holken, slog huvudet i "ryggstödet" och landade i en hög mellan stolen och väggen.

Det var iallafall där jag befann mig på rygg när jag vaknade och under en fasansfull sekund blinkande mot taklampan försökte förstå om jag upplevde en märklig dröm eller varför verkligheten liknade ett niagarafall.

En lättare smärta i huvudet talade om för mig att detta var verklighet. Och att ryggstödet/vattentanken till gustavsbergs-porslinet hade rämnat i två delar. Aldrig kunde jag tro att det rymdes så mycket vatten i en toa-tank. Men jag är lite nöjd med mig själv att jag i yrvaket tillstånd hade fattningsförmåga nog att på bara ytterligare en halvsekund hitta kranen som stoppade en än värre vattenskada.

Slutresultatet blev två fläckar i taket på våningen nedanför och spolning meddelst hink under några dagar. Nu står det en skinande ny snålspolande porslinspjäs av märket Ifö på plats. Försäkringsbolaget meddelar att jag troligtvis inte får mycket i ersättning för den gamla. Värdeminskningen på dylika inredningsdetaljer har en förfärande snabb värdeminskning.

När jag sent om sider, åtskilliga urvridna trasor senare och kokande av irritation och ilska kunde återvända till bädden för att ta igen förlorad skönhetsömn, började en välkänd melodi spela i mitt huvud. "...Always look at the bright side of life...vissla, vissla..." Synd bara att jag inte hade någon publik.

  • Medlem
  • 2005-06-19 10:14

*skrattar gott* Ingen hjärnskakning eller wiplash hoppas jag?!

Vaknade morgonen efter en tung svensexekväll efter att ha sovit med ansiktet mot elementet. Såg ut som en zebra i två dar...

  • Medlem
  • 2005-06-19 13:55

Du leder nog hittills! *hoho*

Jag hade min far på besök över natten. När han varit uppe på toa och skulle tillbaka till sitt rum visste han att det var andra rummet till höger. Det vara bara det att de som sov i det första rummet hade stängt dörren så han såg inte ljuset från fönstret. Efter att ha räknat sitt rum som det första fortsatte han rakt fram och nedför trappen med ett brak.

Förutom ett brutet ringfinger så höll gubben

Jag fick för mig att klättra upp i en longtail-båt utan att ta av mig sim-fenorna under en snorkeltrip i Thailand. Det hela resulterade i att jag hakade i med fenorna i relingen på båten och med knogar vitnande kring stegens grepp planterade ansiktet i durken en och en halv meter nedanför. Jag har aldrig sett en sovande Thailändare ('kapten' på båten) röra sig så fort. Som tur var hade jag kvar masken för ansiktet, fick bara ett blåmärke mellan ögonbrynen, hade garanterat mosat snoken annars. De som var med på utflykten hade faktiskt ganska roligt...

Ah, det var efter den historien du fick ditt nick...

He he he

1
Bevaka tråden