En snart 2 år gammal tråd som jag måste återuppliva eftersom jag fått band med 32 kHz nu!
Förstår inte varför folk filmar med 32 kHz. Tror inte det är för att dom vill ha 4 kanaligt ljud... Okunskap skulle jag tippa. Men hur som helst!
Jag vet Exakt hur jag ska göra för att få in klippen men problemet är: Hur jag än vrider och vänder, skapar nya presets så vill dom inte dyka upp i capture preset listan!
Jag ser de vanliga valen men inte mina nya!
Jag går in under Audio/video settings - Skapar en ny setting och sparar den i Custom foldern. Öppnar jag nu en "easy setup" så ser jag att den finns där men! När jag ska digitalisera så finns bara alternativet för 48 kHz! Har jag missat något riktigt obvious?
**edit**
Citerar mig själv: Har jag missat något riktigt obvious? Kort svar: JA (Duh)
Långt svar: Jag skapade aldrig en ny capture preset under skapningen av hela preset-presetten! Mitten flicken: Capture Preset ska man duplicera den som kommer närmast det material du har och sen är det bara mecka vidare på den!
Så nu va det problemet löst men 1 till uppstod! Ljudet på dessa band verkar vara 32 kHz i 12 bitar och det verkar man inte kunna ändra i presetten. Finns bara 1 val för 32 kHz och det är 16 bitar...