Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Automator - instruktion på svenska?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-29 13:09

Jag har letat och letat, men hittar ingen lättfattlig instruktion för hur man använder Automator.
Hjälptexterna gör mig bara mer förvirrad och Apples instruktionsfiler är på engelska.
De böcker jag hittat på bokhandeln är dels på engelska, dels har de bara en handfull sidor med info om Automator (typ: Hjälptexten i Tiger).
Jag behöver inget avancerat, bara något enkelt som hjälper mig att komma i gång, t.ex. hur jag ska kunna skriva min e-postadress i ifyllnadsrutor i olika program med en enkel knapptryckning...
MVH/ Hardy

Hardy,

Automator är INTE ett program för att underlätta alla de saker man kan önska. Det är ett redskap där du kan knyta samman ett antal utvalda funktioneri utvalda program. Om just det du vill göra går att åstadkomma beror alltså på om de sakerna finns bland de utvalda funktionerna.

Troligen gör det inte det. Om det är ett viktigt behov för dig skulle du kanske ta och titta på ett hjälpprogram som t.ex. QuickKeys, som jag tror är närmare det du önskar dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-30 00:52

Hej Richard!

Tack för ditt svar.
Som vanligt har jag missförstått allting

Jag har tidigare använt QuickKeys, men tycker att x-versionen är krånglig.
Hade hoppats att Automator skulle kunna bli det verktyg som kan hjälpa mig med diverse saker. Till att börja med enkla saker som att fylla i textfraser, men så småningom - när jag lärt mig mer - mer kvalificerade uppgifter.

Med vänlig hälsning/ Hardy

1
Bevaka tråden