Jag har bränt en skiva med .m4p-låten genom att i Finder dra den till skivan och bränna skivan med kommandot i Finder. Genom att dubbelklicka på låten på skivan spelas den upp. Men - denna skiva dyker aldrig upp som källa i itunes.
I stället försökte jag bränna låten direkt i itunes, via "Bränn skiva" längst upp till höger. En stund efter att jag markerat låten, stoppat i en blank CD och klickat på brännarsymbolen får jag meddelandet "Inget av objekten i spellistan kan brännas till skiva".
Jag har OSX 10.4.1 och itunes 4.9 (senaste).
Kan Apple ha lagt in spärrar för att hindra konvertering? Men enligt reglerna får jag ju kopiera för eget bruk, och jag tänker absolut inte börja fildela eller något sådant. Det blir ju värdelöst att handla på ITMS om det inte går att lyssna på de köpta låtarna i sin mp3-spelare.
Fick också tipset att försöka med Hymn (ptolemy här ovan). Men Hymn avslutar sig själv i stället för att konvertera. Verkar behöva uppdateras till Tiger-version.
Har någon lyckats få detta att fungera i 10.4.1 och itunes 4.9? Eller gör jag fortfarande fel?