Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

10.2.1 tillgänglig...

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: olow:
Ehhh...

Jag har lagt mail.app i en separat folder i Applications-mappen. Efter uppdateringen har jag två mailappar som inte fungerar, en i /applications och en i /applications/internet

Hur får jag nu detta att fungera? Vill ju köra ett MS-fritt 10,2

.olow

varför har du den i en separat mapp för, de är väl bara onödigt? Här funkar Mail utmärkt. Både i 10.2 och 10.2.1

  • Medlem
  • 2002-09-19 11:48

Stor skillnad i starttid för Mozilla...

Tjusigt... alla asiatiska fonter jag plockade bort är på plats igen...

Fortfarande lika obegripligt att jag ska ha tjufemton typsnitt som jag aldrig kommer att använda i listan.

[ 19 September 2002, 14:09: Meddelandet ändrat av: Anders Täpp ]

Vajert, nu kan jag bränna från iTunes från min LaCie Poocketbrännare.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2002-09-19 15:09
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: olow:
Ehhh...

Jag har lagt mail.app i en separat folder i Applications-mappen. Efter uppdateringen har jag två mailappar som inte fungerar, en i /applications och en i /applications/internet

Hur får jag nu detta att fungera? Vill ju köra ett MS-fritt 10,2

Har också mina program sorterade inuti Applications. Verkar som uppdateraren inte fattar det, utan skapar en ny mapp som heter tex "Mail.app" och lägger alla filer som skulle läggas till/ändras i den.

Som tur är har jag två maskiner, och innan jag uppdaterade den andra så la jag ut Mail och Bildinsamling i Applications. Sen kopierade jag dem till den första datorn.

Vill du ha de uppdaterade så kan jag mejla dem till dig.

Tycker ändå att det är sugigt att man inte ska kunna ha sina program sorterade när man kör uppdateringar på dem.

  • Medlem
  • 2002-09-19 16:50
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: bollman:
"Slut på batteri"-buggen finns fortfarande kvar, hm...

Vad är det för bugg, kan du förklara?

Fanken vad jag hatar att Apple vill bestämma hur jag organiserar i Applications á la Microsoft-stil.

Jag hade Mail samt ImageCapture i undermappar. Ska det vara så svårt att först hitta programmet och sedan uppdatera.

Kalle! Om du har tid kanske du kan skicka över nåt? Eller någon annan också för den delen. Eller kan man hämta dessa på Apples webbplats.....Man borde iaf kunna det efter den tabben.

Jag löste problemet. Det finns nu en "stand-alone installer" hos Apple. Bara att lägga programmen direkt under Applications och köra om installationen så patchar installeraren dem rätt.

Filen:
http://download.info.apple.com/Mac_OS_X/061-0139.20020918.gTbn8/2z/MacOSXUpdate10.2.1.dmg.bin

[ 19 September 2002, 21:04: Meddelandet ändrat av: Johan Arvidsson ]

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-09-19 21:28

Jo, om mindre än nånstans runt 50% finns kvar i batteriet på PB:n när man väcker den, kommer den lilla rutan som säger att man kör på reservström och bör ansluta adaptern. Om man kollar mätaren rapporterar den 2minuter eller mindre kvar av batteritiden men 30-50% batterikraft.
Om man väcker och söver datorn ofta när batteriet kommer under 50% (typ när man är på fältet) kan det bli rätt irriterande med den där lila rutan.

iPhoto funkar inte längre med min Canon EOS D60. IPhoto hittar inte kameran som den gjorde förut.

Bevaka tråden