Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mactuellt – ny svensk macsajt

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Snygg design så när som på en sak. Datumet som skrivs ihop med rubriken. Är det någon bugg? Ser inte klokt ut.

• Medlem
  • 2005-08-16 21:06
Ursprungligen av Anders Täpp:

Snygg design så när som på en sak. Datumet som skrivs ihop med rubriken. Är det någon bugg? Ser inte klokt ut.

Det gör det inte i Safari 1.0, rubriken ligger ovan namn och datum...

Min invändning blir istället "kommentera nyheten", som dels hamnar hamnar utanför "blocken", dels har avvikande färg och om jag inte ser fel annat typsnitt.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-08-16 21:09
Ursprungligen av Anders Täpp:

Det är en bugg, vi försöker åtgärda det., men han som senast ändrade något har dragit på middag med sin flicka. Så vi andra får leta som tokar...

Titta i firefox och njut. Som allt annat som är nytt har vi barnsjukdomar som förhoppningsvis försvinner efter en vecka i drift.

Dåså... kör på!

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-16 21:14

Ta inte illa upp.. men borde inte diskussioner om mactuellt.se bedrivas på mactuellt.se?

Ursprungligen av filuren:

Ta inte illa upp.. men borde inte diskussioner om mactuellt.se bedrivas på mactuellt.se?

Tycker oxå att det har blivit lite väl mycket mactuellt i ett par olika trådar...

• Medlem
  • Härnösand
  • 2005-08-16 21:15

Sidde och jag testade med safari 1.3 och felet var där. Misstänker att det är nått som inte stämmer i CSS-koden.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-17 00:45

Beror antagligen helt enkelt på att någonstanns måste man ju börja för att folk ska få reda på sidan, så dom valde att helt enkelt börja här.

Sorry folks. Felet med rubrik + datum var mitt fel.

Försökte hastigt att fixa till "kommenera" lite snyggt innan jag drog till flickan. Blev dock
inte bra så jag ändrade tillbaka, men glömde en liten rad. Nu är det dock fixat igen...

Tjogin: Bra kritik där annars. Ska se vad jag kan göra,

Webdesignen är jättefin och clean men ni måste se till att få era alster ORDENTLIGT korrlästa innan ni publicerar. Det ser inte seriöst ut annars. Ni skriver artiklar, inte foruminlägg. Annars gillar jag att ni har en lättillgänglig kunskapsbas för nyblivna/presumtiva switchers.

Satsa på intervjuer om ni har möjlighet. Tjata er till ett besök hos ett musik/grafik/programmerar-proffs och kolla vad de kör för prylar och varför. Många börjar med Mac för att det är en bra platform för musik men har ingen aning om vad man ska skaffa i form av mjuk- och hårdvara.

Se till att kämpa mot den jävligt trötta attidtyden som finns här och på andra forum: gnat gnat gnat sök innan du postar för vi ska minsann fan inte ha onödiga trådar här inte.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-08-17 04:30

Redglittercoffein: Hörtalas om konstruktiv kritik?

Bevaka tråden