Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lite förvirrad men mycket glad switcher

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-17 20:02

Sådärja! Nu ligger en ny liten iBook i i knäet, den kom i måndags efter drygt en veckas svår väntan och ständig spårning på tnt's hemsida. Eftersom jag aldrig haft och knappt, knappt använt mac tidigare har jag varit (och är väl lite fortfarande) förvirrad (vet inte om jag var modig eller dum som switchade utan att egentligen ha provat innan).
Blev lite olycklig första dagen då mitt precis inkopierade itunesbibliotek plötsligt försvann tillsammans med den fina skrivbordsbilden jag fixat och diverse inställningar. Kopierade om alla låtar och fixade och så försvann allt igen när datorn startade om. Hm, sökte lite här på forumet då och fattade vad felet var, jag hade döpt om hemmappen...
Måste säga att detta måste vara ett misstag som de flesta som använt windows kommer att göra. Hemmappen ligger där och pöser och har automatiskt döpts, så det kliar i fingrarna att få ändra namnet. Känns nästan som en liten fälla för oss okunniga switchers, utlagd som straff för att vi väntat så länge med att byta.
Hm, annars är jag väldigt nöjd! Helt förälskad i Exposé! Och så är den ju så vit och blank och fin..tralalalaa! Nöjd och glad trots missödet!

Kul att du fått din iBook!
Blev själv förvånad när jag läste att allt i Hem-mappen raderas om man döper om en, men så fick jag reda på att man kan få tillbaka dom av att döpa tillbaks mappen igen eller skapa ett konto med det gamla namnet.

• Medlem
  • Neverland
  • 2005-08-17 20:56

Välkommen Ia. Jag hoppas att du kommer trivas här.

Det där med att man inte får döpa om mapparna.. Rätt klantigt att det faktist går att döpa om saker som inte får döpas om. Men jaja.. Inget OS är perfekt, inte ens Mac Os.

1
Bevaka tråden