Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Remote Desktop 2.2 för OS X Server 10.3

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör Mac OS X 10.4.2 och ARD 2.2 på min klientmaskin. Servern är en 10.3 Server med senaste Remote desktop. Maskinen sitter på lokalt 100Mbit nätverk.

Av någon anledning är det segare än supersegt (vi snackar 30-90 sekunder uppdateringstid för att klicka på något) när jag kör remote desktop och enda sättet att överhuvudtaget använda det måste jag klicka i/ur "fit screen in windows" för att uppdatera skärmen. Så länge jag pumpar på den knappen är skärmen uppdaterad.

Så kan jag ju inte ha det. Vad är felet?

Har haft liknande problem nån gång.. har oftast fixat sig genom att starta om ARD-klienten på serven.

Ok - jag bootar burken i helgen då. (finns ju inget gui för att starta om tjänster...)

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-08-19 10:34

Jag har precis samma problem. 10.4.2 på klienten och 10.3.9 på servern.

Det går bra i några minuter, men sedan låser sig displayen helt, precis som du får jag klicka på "fit screen" för att uppdatera skärmen, högst irriterande.

Precis nyss testade jag i ren desperation att från klienten köra "Upgrade Client Software.." So far so good. Fast det kanske beror på att ARD-klienten säkerligen startas om vid en uppgradering.

1
Bevaka tråden