Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Formulärfunktion fungerar inte i Acrobat 7

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-08-30 14:06

Jag har gjort ett formulär i Acrobat där priserna adderas automatiskt.
I Acrobat och Reader 6 fungerar det som det skall.
I Acrobat och Reader 7 blir det fel. När man tabbar sig vidare försvinner siffrorna i priskolumnen.
Är det någon som har råkat ut för samma fel och kanske har en lösning?

Jag bifogar ett exempel.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-08-30 15:06

Egenskaper/Format/Välj Formatkategori/Inget i stället för nummer gör att det funkar.
Varför det inte funkar med kategori nummer har jag inte fördjupat mig i. Men detta kanske kan hjälpa dig.
/Bauer

• Oregistrerad
  • 2005-08-30 15:50

Finfint! Inte perfekt kanske men duger för tillfället.

Tack Bauer. När inte Adobes support klarar frågorna kan man lita på 99Mac

//Poul

Jäkla skräp! Det verkar vara en bugg när man väljer svenska tusentalsavgränsare. Jag rapportera buggen till Adobe

• Oregistrerad
  • 2005-08-30 20:59

Jo det kändes lite buggit.
Hoppas det funkar så småningom.
Ser lite avigt ut med bara siffror utan decimaler

//Poul

Den enda workaround jag kan tänka mig är att göra det som ett textfält, och skapa en egen valideringsfunktion i JavaScript, men det suger ju drakpung att behöva göra det

• Oregistrerad
  • 2005-08-30 21:07

Apropå det Richard.
När jag försöket använda Acrobat 7 för att scanna in text och OCR-a den fungerade det riktigt dåligt! I alla fall med svensk text. Missade de flesta svenska tecken. Acrobat 6 fixade samma text nästan utan fel. Bugg där också eller bara dåligt jobb?

Vet inte, jag använder den funktionen så sällan. Rapportera in som bugg så får de analysa det. Om du behöver skicka in exempeldokument (samma dokument tolkat i 6, respektive 7) så kontakta mig så kanske jag kan hjälpa till.

• Oregistrerad
  • 2005-08-30 22:29

Vilken adress rapporterar man buggar på?

1
Bevaka tråden