Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-22 11:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stephan H

1152x768: http://b-one.xile.net/Picture-1.jpg

Hur gjorde du för att få console loggen på bakgrundsbilden?

/Johan

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2003-12-22 11:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av jbong
Hur gjorde du för att få console loggen på bakgrundsbilden?

/Johan

Undrade just samma sak hur han burit sig åt... Snyggt värre..

  • Medlem
  • 2003-12-22 12:50
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nelson
Undrade just samma sak hur han burit sig åt... Snyggt värre..

Det är väl med hjälp av Konfabulator kanske?

  • Oregistrerad
  • 2004-01-09 01:31

Ni kan kolla på mitt skrivbord här. Dock inget märkvärdig men men

Jag har nyligen gått över till den ljusa sidan igen efter ett avbrott på 8 år, huga! Iaf finns det ett motsvarande program till Samurize på Mac? www.samurize.com

_________________
POWERBOOK G4 17 1.33GHz l 1GB Ram l 80 GB HD l LOGITECH MX900

Senast redigerat 2004-07-31 20:54

Svar på www.samurize.com.

Teska Konfabulator , http://www.konfabulator.com/ , ett program som lägger saker på din dektop, du kan ladda ner plugins för det mesta där, tex, system info, mp3, ja..rubbet...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Allsop
Ni kan kolla på mitt skrivbord här. Dock inget märkvärdig men men

Nice...

Appropå skrivbordsbilder, är det någon som har tips på var man kan hitta bilder i lite högre upplösningar, i mitt fall 1680x1050.

http://www.macdesktops.com/ för att ta ett exempel har ju oftast högst 1024x768.
Hade samlat på mig ca 250 bilder på gamla datorn, men de passar ju inte till nya skärmen...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-09 15:15

Det tipsades tidigare om Apple original skrivbordsbakgrunder i widescreenformat (de som syns på produktbilderna för Cinema Display mm.). Jag har bilderna på macen (hos verkstaden) med det torde finnas nån gammal tråd i ämnet här på 99mac. Fanns både anpassat till 23" Cinema och 20" Cinema. Sjyssta bilder faktiskt, dock ej lika naket som den ovan.

Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Det tipsades tidigare om Apple original skrivbordsbakgrunder i widescreenformat (de som syns på produktbilderna för Cinema Display mm.). Jag har bilderna på macen (hos verkstaden) med det torde finnas nån gammal tråd i ämnet här på 99mac. Fanns både anpassat till 23" Cinema och 20" Cinema. Sjyssta bilder faktiskt, dock ej lika naket som den ovan.

Det följer ju naturligtvis med en del bilder från Apple som är anpassade för widescreen, om det är de du menar.

Och även om jag föredrar bilden ovan (:D ) så är alla förslag välkommna, gillar variation.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-09 16:25

Nja. Nu syftade jag inte på dem som följer med OS:et utan på de bilder som används som bakgrundsbilder på apples produktbilder. Men det kanske inte är sånna motiv du eftersträvar?

Och en rad andra motiv, ja de finns ju på apples sidor för beskådning. Skicka ett PM om du vill att jag mailar bilderna sedan.

Annars vore väl en specificering av vilket motiv du eftersträvar bra Magnus.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-09 18:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av Magnus Krantz
Nice...

Appropå skrivbordsbilder, är det någon som har tips på var man kan hitta bilder i lite högre upplösningar, i mitt fall 1680x1050.

Lättare blir att snickra ihop sina egna bakrunder för då får man ju dem precis som man vill ha dem. Just min bild hittade jag på: http://www.digiuser.de.ms/. Bilderna där är i riktigt höga upplösningar och av bra kvalite.

Tack för tipset om konfibulator, mycket trevligt program.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-01-09 20:31

Fina bilder men de flesta tycks vara i 1280x1024 vilket inte täcker en 20" cinema tex.

Men det går ju alltid att snickra lite själv. Tyvärr är det nog lite för naket för mitt skrivbord då det är mycket ungar här och springer som lätt kan misstolka bilderna.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-09 20:49

Kännrt mig lite puckad, hur funkar konfabulatur.
Har laddat ner men fattar inte vad man skall göra

//Magnus

Har plockat in en stor bild på iPod mini nu. Habegäret är rätt stort faktiskt.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-09 21:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Tyvärr är det nog lite för naket för mitt skrivbord då det är mycket ungar här och springer som lätt kan misstolka bilderna.

Här kan du hitta några länkar till sider som har naturbilder istället.
http://www.naturewallpaper.net/html/links.shtml
Har inte hunnit kolla igenom alla men det verkar vara lite kvalite på dem iaf.

  • Medlem
  • 2004-01-09 23:10

Som det ser ut nu (efter lite uppstädning). Huvudskärm 19" i 1600x1200 och extraskärm 15" i 1024x768. Förminskade bilder dock...

Mitt skrivbord

  • Oregistrerad
  • 2004-04-12 08:29

Mitt nuvarande i väntan på min pb

//Magnus

Ursprungligen av Magtil:

Mitt nuvarande i väntan på min pb

//Magnus

Hur (eller med vad) gjorde du startmenyn genomskinlig?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-12 10:31
Ursprungligen av Oliver P:

Hur (eller med vad) gjorde du startmenyn genomskinlig?

Themexp.org

//Magnus

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-13 09:00

Försöker hålla en clean desktop utan att använda mig av allt för mycket haxies (ShapeShifter) eller Konfabulator som segar ner datorn för mycket. Program som används:

Candybar - Fixat Ikonerna (Crystal, BeOS och Outline)
Blank Separators - Separera docken och hålla ordning.
Sofa - Visar iTunes cover
GeekTool - prefpane som visar loggar, möjlighet att köra egna terminalkommandon.

Min senaste desktop

Senast redigerat 2004-04-13 11:08
Ursprungligen av Knuckie:

Försöker hålla en clean desktop utan att använda mig av allt för mycket haxies (ShapeShifter) eller Konfabulator som segar ner datorn för mycket...

ShapeShifter tar lite internminne, men jag märker inte att något slöas ner. Tycker tvärtom att datorn känns snabbare med vissa teman (märklig nog).

Med den första versionen av ShapeShifter tyckte jag det blev lite långsamare (när man flyttade ett fönster i Safari exempelvis), men definitivt inte i den nuvarande. (version 1.2)

Men ditt skrivbord var fint det med, utan ShapeShifter!
Gillar när det är sådär enhetligt. Liknande känsla på symboler o skrivbordsbild etc.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-13 21:43
Ursprungligen av star-affinity:

ShapeShifter tar lite internminne, men jag märker inte att något slöas ner. Tycker tvärtom att datorn känns snabbare med vissa teman (märklig nog).

Med den första versionen av ShapeShifter tyckte jag det blev lite långsamare (när man flyttade ett fönster i Safari exempelvis), men definitivt inte i den nuvarande. (version 1.2)

Men ditt skrivbord var fint det med, utan ShapeShifter!
Gillar när det är sådär enhetligt. Liknande känsla på symboler o skrivbordsbild etc.

Hejsan, på snabbare datorer märks det säkert inte alls. Jag sitter på en Pb12 rev A. Första versionen av ShapeShifter märkte man som du säger tydligt att det gick slöare, men även i senare varianter går det ju saktare..den "themar" ju ändå OSX och detta kommer alltid gå saktare. Skulle gärna köra ShapeShifter igen men blir på en snabbare burk isåfall GuiPod är ett väldigt trevligt skin för ShapeShifter. Tackar för berömmet förresten, lycka till med din egen desktop , ser bra ut änsålänge

Ursprungligen av Knuckie:

Försöker hålla en clean desktop utan att använda mig av allt för mycket haxies (ShapeShifter) eller Konfabulator som segar ner datorn för mycket. Program som används:

Candybar - Fixat Ikonerna (Crystal, BeOS och Outline)
Blank Separators - Separera docken och hålla ordning.
Sofa - Visar iTunes cover
GeekTool - prefpane som visar loggar, möjlighet att köra egna terminalkommandon.

Vad är det för program som har en liten SonyEricsson logo i din dock?

EDIT: Vad är det för program som har ett X som i Xbox?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-04-13 22:31
Ursprungligen av Sundevall:

Vad är det för program som har en liten SonyEricsson logo i din dock?

EDIT: Vad är det för program som har ett X som i Xbox?

Ericsson=isync för att synca min gamla häck t68:an
Xbox= Xbox ISO Extractor

(Inte org. ikoner)

Vad är den lilla kossan i dockan?

Ursprungligen av EricBradley:

Vad är den lilla kossan i dockan?

Sen denna tråd: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=38353&highlight=distributed.net

  • Oregistrerad
  • 2004-04-12 14:39

det är många som har "tv just nu" på skrivbordet, hur kan man ha det?

  • Oregistrerad
  • 2004-04-13 08:26
Ursprungligen av Hugo:

det är många som har "tv just nu" på skrivbordet, hur kan man ha det?

Det är en "widget" gjord av någon här på 99mac, till ett program som heter Konfabulator

Bevaka tråden