Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta ditt OS X screenshot här

Tråden skapades och har fått 3600 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-07-31 21:18

Tycker att vissa var läckra dock var många fula som attan...

Dynamiska skrivbordsbakgrunder är fräcka. Jag kan se både vad det är för väder på G och hur snart skymningen kommer...

Ciryon

  • Medlem
  • Boden
  • 2004-08-15 22:10
Ursprungligen av Ciryon:

Dynamiska skrivbordsbakgrunder är fräcka. Jag kan se både vad det är för väder på G och hur snart skymningen kommer...

Ciryon

Lite småavis på den där.. kan man tanka hem den från någon sida eller skulle du vilja dela med dig av din? :rolleyes:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-08-15 22:29

Tja, ni har ju sett mitt skrivbord ( http://99mac.se/forum/attachment.php?attachmentid=2831 ) så här kommer väl skärmen också

Ursprungligen av Ciryon:

Dynamiska skrivbordsbakgrunder är fräcka. Jag kan se både vad det är för väder på G och hur snart skymningen kommer...

Ciryon

Du var har du hittat den, den var Cool kanske man kan få en länk där man kan tanka ner den.

http://otte.ucsc.edu/~gabriel/osxplanet.html gissar jag på

dock så krashade den Dock ganska kraftigt när jag satt och pillade med inställningarna...

Tackar!

  • Medlem
  • International user
  • 2004-08-17 17:29

Dagens desktop

Desktopen

Senast redigerat 2004-08-18 00:30
Ursprungligen av Knuckie:

Dagens desktop

Desktopen

Stilrent!

Riktigt snyggt faktiskt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-08-25 18:35
Ursprungligen av Knuckie:

Dagens desktop

Desktopen

Vilken irc-klient kör du? Ser mycket simpel å trevlig ut.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-08-27 20:02

White and smooth

Stilistiskt

Ursprungligen av kuspen:

Stilistiskt

Cool!

Ursprungligen av kuspen:

Stilistiskt

Snyggast !!!!
vill du berätta ??.......vill ha....

  • Oregistrerad
  • 2004-08-26 00:28

Hade tråkigt vid fars eMac så jag spejsade till det lite.

Har också möblerat om lite:

Skott

J.

Senast redigerat 2004-08-27 11:16
  • Oregistrerad
  • 2004-08-26 01:05

Hur lägger man in mellanrum i dockan? Eller är det bara en genomskinlig symbol som ligger lite här och där?

Det är bara genomskinliga ikoner.

Här:

Ursprungligen av Jonathan:

Det är bara genomskinliga ikoner.

Här:

Vad gör jag för fel? :/

Min sekundära skärm:

Primära skärmen:

kan ni iinte göra en tråd med alla program som behövs för att få ett snyggt desktop?

Ursprungligen av Ductic:

Vad är det för koppling du har till Astmatix där? Något jag skulle tänkas ha nytta av?

Niklas Brunberg, en vanlig SSH-koppling via terminalen. Klickar och skriver in mitt lösenord bara.

Ursprungligen av Ductic:

Niklas Brunberg, en vanlig SSH-koppling via terminalen. Klickar och skriver in mitt lösenord bara.

Hur gör du den. jag har länge försökt göra något liknande med Terminal med hjälp av Applescript, men får bara följande felmeddelande: Terminal drabbades av ett fel: Pseudo-terminal will not be allocated because stdin is not a terminal.
Host key verification failed.

Och för att hålla mig till ämnet, här är mitt skrivbord:

  • Oregistrerad
  • 2004-10-23 16:01

Vad är det du har för contactlist till adium. Gillar den skarpt men kan inte hitta den.

Ursprungligen av -David-:

Vad är det du har för contactlist till adium. Gillar den skarpt men kan inte hitta den.

Det är Adium 0.7 (vilket du antagligen förstått), men var jag inte förstått är hur jag ska kunna exportera kontaktlistan. I så fall hade du kunnat få den direkt. Om du vill kan du få reda på inställningarna jag använder...

Edit:
Nu har jag fattat hur man gör (det var banne mig inte lätt att hitta information om hur man gör det), har lagt upp den på www.adiumxtras.com, den heter Finderesque och väntar bara på godkännande.

Senast redigerat 2004-10-23 18:19

Mitt nuvarande på en partition

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Hur gör du den. jag har länge försökt göra något liknande med Terminal med hjälp av Applescript, men får bara följande felmeddelande: Terminal drabbades av ett fel: Pseudo-terminal will not be allocated because stdin is not a terminal.
Host key verification failed.

Här behövs inget Applescript.
Filen innehåller helt enkelt:
!/bin/sh
ssh astmatix.ida.liu.se -l <mitt loginnamn>

Vid start hoppar terminalen igång, trycker in mitt lösenord och jag är påkopplad.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-27 13:25

Mitt SKRIVBORD:

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-10-27 20:49

Mitt favoritskrivbord.

Ursprungligen av Kentor:

Mitt favoritskrivbord.

Har du tagit en screenshot av marine aquarium och gjort det till bakgrund eller rör sig fiskarna?

Bevaka tråden